AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.480

Rimligt pris för byte av skivor och belägg runtom?

Hej!
Tänkte kolla med er vad ni tycker om priset 13000kr för byte av skivor + belägg runtom inkl arbete, görs på bmw-auktoriserad verkstad.
Bilen har gått 10,000 mil och började vibrera vid inbromsning vilket visade sig bero på att skivorna var slut.
Bara jag som tycker det är dyrt?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Låter dyrt. Konkurrensutsätt verkstaden och välj ett billigare alternativ, för jag antar kallt att du hittar det.

Bromsar är simpla saker, så det kan i stort sett alla verkstäder göra.
Låter som ett normalt pris hos auktoriserad BMWverkstad i Sverige. Vill du inte betala 13tkr får du lämna till annan verkstad och köpa delarna från Tyskland.

Stephan
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Testa autobutler.se
16.553
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är ett helt vanligt standardjobb som vilken verkstad som helst kan göra. Det kommer inte bli gratis förstås men några tusenlappar på arbetet och delarna kan du säkert få bort om du vänder dig till annan än BMW.

-------
//Lövet
Ni
966
Nip
320i-04
Bak är väl dyrast som har handbromsbackar också.
Jag fick priser från 3500 kr, om det var Bendts Bil, Halmstad.
Det skiljde sig dock från drygt 4000-4500 på de flesta.
Dyraste 4900 för bak.

OBS! bara BMW verkstäder.

Så det ggr två för fram också.

13000 är ju skrattretande dyrt.
Reservation för större motorer, som kanske kräver dubbla luftkylda skivor eller liknande.

Dock kan man ju värdera service som lånebil under tiden och sådant, det blir ju 500-1000 kr per dag med hyrbil.
Kul med så många svar!
Bilen är nu lämnad till BMW som gör bytet visst är det kanske lite dyrt, men, trevligt bemötande och en "trygg" handlare känns bra. Inte för att andra verkstäder gör ett dåligt jobb, absolut inte så jag menar!

Fram 7,200kr bak 6,000kr ca 13,000kr
Sen hade dem en deal just nu med 20% Så det var ju tajmat!

Ska tillägga att bilen har stora bromsarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.