|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Bor i GBG så X-drive känns inte direkt nödvändigt. Automat, absolut. Vad bör man ha med ? budgeten ligger på 465' Vill ha körglädje, spoilers och kolfiber skiter jag i.. :) | |
|
Några måsten enligt mig: - Navigator, vare sig du behöver det eller ej. Standardskärmen ser för billig ut i en så dyr bil. - Saker som borde vara standard: PDC, farthållare, belysningspaket, förvaringspaket, automatiskt avbländande och fällbara backspeglar, larm. - Svankstöd - H/K om ljudet är viktigt. |
|
|
Om du får in i specen och skall köra på bana: M-bromsar Aktivt-chassi. |
|
|
M-bromsar är standard. Glastakluckan är något jag uppskattar. Är 465 brutto eller netto? Är vinterdäcken inkluderade där? |
|
| Det är 465 brrutto. dvs före rabatt. | |
|
En del säger att HiFi duger. Bara om man spelar riktigt högt som man märker skillnaden mot H/K. Kan hålla med om Nav, men det är mycke pengar bara för att displayen ser fattig ut. Nav behöver jag verkligen inte. Alla dessa connected drive, driving assistant, speed limit information, helljus assistent, bmw apps?? ,komfortöppning, förvaringspaket med mera med mera... Kanske låter korkat, men är det inte mycke saker som bara är lull lull, och eg. inte bidrar nåt till bilåkandet... comfortöppning? Man kan la trycka på knappen på nyckeln... Takluckan vill jag absolut inte ha. |
|
|
Ett förslag utan 'onödig' lullull och med lite pengar över :) Länk |
|
| Tack. Känns vettig. | |
| "Vill ha körglädje" => Skippa automaten, det blir en helt annan bil! Dessutom är tomatlådan så dyr, att du lätt kan speca in annat viktigt istället.. | |
|
Min nya M135 landade på 465 brutto. som jag förövrigt får på lördag! Det viktigaste jag valde: Automat Navi Pro Harman/Kardon PDC Fram o Bak Rattvärme Adaptiva chassiet tänkte jag ta men skillnaden mellan lägena är minimal så jag skippade det. H/K är ett måste då Hifi som är standard verkligen inte är något extra. Stod länge o velade om jag skulle ta xDrive velade så länge att bilen hann bli låst... |
|
| Då va det beställt :) Tar sjukt lång tid på mig .. | |
| Kul, vad blev det? Färg? Spec? | |
|
Trevligt. När ni pratar om bruttopriser, finns det alltid någon typ av standardrabatt som bmw alltid ger? |
|
| @haas: Nej, det finns ingen generell standardrabatt som alla får när man köper privat. Just nu är dessutom flera av paketen till 1-serien väldigt prisvärda och därmed rabatterade för alla. På dessa priser går det sällan att pruta så mycket mer. | |
|
Haas, du kan få exempel på hur mitt bilköp gick till. 1) Går till BMW Solna och specar en bil och frågar vad de kan ge mig för rabatt. Får 6% rakt av direkt, men de är ovilliga att göra något mer. 2) Frågar BMW i Sundsvall under semestern på en likadan bil och de ger direkt 7%. 3) Pratar mer med BMW Sundsvall, ändrar lite i specen, förklarar vad jag kan betala samt vad jag vill ha. Förutom fabriksmonterad utr på bilen så vill jag också ha gummimattor, vinterdäck och lite mer som de säljer utanför bilen. När vi ska skriva på så är rabatten totalt på hela köpet 9%. |
|
|
Grelle: Gummimattor behöver du väl inte betala extra för? |
|
| Nja, m235i har velormattor som standard, men som du förstår så var jag inte sugen att betala extra för gummimattor, så det fick de skicka med. | |
|
Ok, då är jag med. |
|
| Det blev Mineralgrå metalic, automat, RWD, Elstolar, Adaptivt chassie, Utökat instumentkluster, velormattor,hmm.. och lite annat småtjaffs. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.