|
|
|
|---|---|
| Har vid ett par tillfällen fått upp en info på skärmen om att Nyckeln inte är tillänglig motorstart inte möjlig. Samma som man får om man kort går utanför bilen med motorn igång och nyckeln i fickan. Ena gången försvann det. Andra gången stängde jag av motorn och när jag senare startade var allt normalt. Någon som känner igen detta eller vet vad det beror på? | |
|
Hur pass tillgänglig är nyckeln? Jag upplever att nyckeln alltid funkar så länge den är i framsätet, och då har den varit i allt från fickan till nerpackad i en väska. Har aldrig hänt mig att den varnat när bilen väl har startat heller. Samma problem med båda nycklarna? Batteribyte kanske fixar det? |
|
| Jag har samma problem om bilen är igång och man kliver ur för att kolla något (lyse, bagage,...) så kommer plinget och nyckelsymbolen upp. Tolkat som att det är normalt. | |
| Bilen är bara 8 mån gammal så batteriet borde inte vara ngt problem. När man går ur bilen är ju varningen naturlig. Borde dock inte dyka upp när man sitter i med nyckeln i fickan. | |
| Jag har keyless go och nyckeln behövs bara för att starta och då behöver den iaf vara i bilen (jackfickan går bra). Efter det behövs den inte s.a.s. Som jag förstått systemet så ligger _inte_ bilen och läser nyckeln med jämna mellanrum när bilen väl är startad, utan endast för just att starta (eller starta tändningen). | |
| Vi får se om det kommer igen. Detta har alltså bara hänt 2 ggr på 8 mån. Är om det skulle vara ngt fel på nyckeln. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.