AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.199

Någon mer som har/haft problem med reservdelsgurun.se?

wm
137
wmt
530iA Touring -01
750iA Sedan -97
523i Sedan -99
MB E240 -04
Köpte en klädseltvätt (Aquafilter 2000+) 18/6 samt lite andra grejor och betalade med kort. De hade rea så det var ju många andra som också köpte klädseltvätten vilket gjorde att de fick leveransproblem då tillverkaren inte hann med. Tänkte inte så mycket på det till för ca en månad sen då jag mailade dom och frågade om ordern, inget svar.

För att par veckor sedan använde jag deras kontaktformulär på webben (bör minimera risken att de inte får mailet) för samma fråga, inget svar.

Dom verkar inte speciellt seriösa, någon annan som har erfarenhet av dom? Tips om lämpligt nästa steg?

Är ju faktiskt väldigt sällan man råkar ut för sånt här nu för tiden trots att jag handlar mycket på webben, även utomlands, men det är ändå irriterande och man vill ju inte att säljaren ska blåsa fler.

/wmt
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Aldrig handlat hos dem men blev nyfiken när jag läste detta, efter en snabb googling kan man ju säga att det verkar vara ett dåligt skött företag..

Länk

Länk

Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Verkar vara ett lite skumt företag med ett konstigt ägarförhållande!

Har t ex. aldrig varit F-skatteregistrerat!

Länk

En snabb googling ger en ganska tydlig bild av missnöjda kunder och obefintlig återkoppling från företagets sida när kunder hör av sig och undrar vart deras beställningar är...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Prova att skicka frågan om leverans via facebook, jag fick svar då när jag väntade på leverans av Rg 2000 i våras den kom till slut.
wm
137
wmt
530iA Touring -01
750iA Sedan -97
523i Sedan -99
MB E240 -04
Ja, skumt och minst sagt dåligt skött, inga anställda heller så det är väl ett källarföretag.

Tack för tipsen, jag testar forumet och FB, men det är nog lika bra att fundera på vidare åtgärder på en gång :)

/wmt
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har köpt en del grejer från Reservdelsgurun, senast var i november ifjol när de hade rea på klädseltvätten RG2000. Fick anledning att kontakta dem för ett par veckor sedan då jag använde min RG2000 för första gången och ringde då deras växelnummer. Fick prata med en telefonist som tog mitt meddelande och jag blev sedan uppringd av en annan person ett par dagar senare som löste det hela.

Jag tror absolut inte att Reservdelsgurun ska betraktas som ett skumt företag, snarare att de har sålt lite för mycket lite för fort och därför inte har hunnit med att lösa en del viktiga bitar i organisationen.

/Masten
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

sitter också med dåligt intryck från R-gurun. exakt samma beställning och problem som wmt. Fick dock kontakt via FB. ännu ingen leverans, inga fler svar, skall ligga på idag igen...

Matthias
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bara ägarupplägget och avsaknaden av f-skattebevis, gör att jag aldrig skulle handla där...

Är något mystiskt engelskt bolag som är involverad i mer än tusen andra företag som är komplementär/firmatecknare!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Försökte få information kring en produkt jag var intresserad av. Försökte via mail via deras formulär och två samtal till växel där nån person lovade att någon skulle höra av sig. Köpte naturligtvis produkten från annan källa...
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Fick till slut svar via FB. "skall skicka annan vara" sades det. Ok sa jag. Det var 5 oktober. Fortfarande inga varor, inga meddelanden. Personer som betalat 1750 SEK i förskott i juni och ännu inte fått leverans prioriterar man. Annars är slutsatsen att Reservdelsgurun har usel kundvård. Kan bara avråda från att handla där.

Matthias
wm
137
wmt
530iA Touring -01
750iA Sedan -97
523i Sedan -99
MB E240 -04
Tänkte avsluta tråden med att meddela hur det har gått. Reservdelsgurun kontaktade mig här på forumet (pm) och efter lite mailande kom vi överens om att häva köpet. Pengarna, förutom för en artikel jag beställt, skulle krediteras kortet och artikeln skickas.

Det visade sig att det inte gick att kreditera kortet då det gått för lång tid sen köpet så idag fick jag HELA beloppet in på mitt bankkonto och artikeln skickades (om) idag och den bjuder dom på.

Han ringde även upp och förklarade vad som gjorts idag och kundservicen idag var på högsta nivå. Så jag är nöjd och glad, bara lite synd att det inte blev någon dammsugare :)

/wmt
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
...och för mig är saken också klar. Dammsugaren levererad, men det tog tid och hot med Allmänna reklamationsnämnden. RG reagerar bara när man skriver på Facebook. Nej, fungerar inte bra på RG.

Matthias

Hej Matthias!
Du beställde en produkt som var långtidsrestnoterad och erbjöds kraftig rabatt på ditt köp med anledning av restnoteringen. Du godtog inte vårt erbjudande och valde att få häva köpet, något du som kund har rätt att göra. På din begäran hävdes köpet och din kortbetalning krediterades. Svar via mail har du även fått ett flertal gånger...
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
RG: läs vad jag skriver. Jag har inte hävt köpet. Jag fick en annan vara, godtog det. Men tycker ändå ni sköter reklamationer dåligt. Jag mailade många gånger utan svar. Ringde via växeln och fick ett goddag yxskaft svar. Nu står du här med dålig goodwill. Så enkelt är det.

Matthias

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.