|
|
|
|---|---|
| jag bytte oljefilter i dag och olja 00 40 supertronic på sonens 325 i filtret var som fnöske. det ramlade isär när jag rörde det och det hade gått 1500mil. fick plocka upp pappersbitar i filter hållaren. och ja bytte till samma olja som förra bytet 00 40 VARNING KÖP ALDRIG OLJEFILTER FRÅN SCT obs köpte samma filter till min 530d men det åkte ut fort som f-n | |
|
Har själv dålig erfarenhet av Fram-filter! Var som blött melittafilter när jag bytte i E39:an efter jag köpte den (då var det drygt 500 mil kvar enligt serviceintervallet). I mitt fall blev konsekvensen "bara" att oljan troligen hade passerat ofiltrerad ett antal mil via övertrycksventilen. Fick dock en uppsättning nya Mann-filter som plåster på såren när jag reklamerade filtret hos KGK-Knutsson. Köper själv ENDAST "Original-filter" (som brukar vara av något av följande märken) eller Fram, Knecht-Mahle, Hengst och Bosch när det gälleroljefilter! Att spara någon/några tior på ett billigt oljefilter är direkt dumsnålt i mina ögon och konsekvenserna av ett dåligt filter kan bli dyrt... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jag satte i mahle nu. köpte pollenfilter o luftfilter till e 38 an och beställde oljefilter till 3 bmw bilar när jag ändå beställde jag trodde det var en bra orginalkvalitet men det var första o enda gången det hände.men det handlade inte om kulorna här jag var lite bekväm där när ja beställde. som att köpa oljefilter till min hotrod på biltema det kommer aldrig att hända mvh janne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.