|
|
|
|---|---|
|
Jag har för bara några veckor sedan blivit ägare av en bmw 320d xdrive touring -2011 som gått 9000mil och är nyservad. Igår upptäckte jag kladd på ena njuren (på kromlisten) och vid närmare titt ser det ut som motorolja. Tvättade bort skiten å idag är det likadant igen efter en kort tur på ca 4mil. Har ja köpt nåt måndags ex med nåt jäkla motorhaveri på g eller är detta normalt? Ser ingen olja någon annan stans i motorrummet och det är bara i den högra njuren om man står framför bilen å tittar på den. Det lägger sig som en liten film av olja å några droppar typ så det är ingen pöl under bilen. Livrädd att de redan ska börja strula med min fina pärla. Har dessutom nyss haft den inlämnad för en bakdörr där låset krånglade vilket ja inte heller var så glad över på en så ny kvalitetsbil som man väntat sig att de ska vara. Kom gärna med tips å råd vad det kan vara. Mvh / Tobbe | |
|
Hej, Du har troligen en servokylslinga i närheten. På min, visserligen mycket äldre bil, finns det ett par korta gummislangar inskarvade mellan servosystemet och dess kylare ( som består bara av en kort rörslinga). En av dessa skarvar läckte på min. Väldigt svårt att se, för fläkt och fartvind blåser undan oljan till helt andra ställen. Bara en liten idé. /Lennart |
|
|
Har inte vart ute för det själv men kolla så det inte skvätter olja upp mot insidan huven och rinner längs huven och sen ner på njuren. Som @lenwib skriver så kan olja vandra rätt bra. // Jonas |
|
| Tack för svaren...ska kolla lite mer imorgon. Återkommer om jag hittar felet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.