|
|
|
|---|---|
|
Ger filterbyte ngn effekt på en 523 eller skapar det enbart problem?? Ngn som har erfarenheter? :) | |
|
Länk En gammal diskussison. Kolla under sök inlägg så hittar du mycket läsning:) Själv skulle jag säga att det är detsamma som ett stdchips, stor bluff... Om du däremot kraftigt trimmar bilen då kan ett sportluftfilter göra nytta annars är det som en fis i grums... Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det låter visst hyfsat gott enligt vad jag hört. Luftfilteret alltså:))Men som Askens fyndiga liknelse, märks inte:)) MVH Hasso |
|
Tackar. :) |
|
| Jag undrar om man har uppmätt förslitningsökning genom sportfilter??? att ett Open air sliter mer än ett vanligt av typen KN som släpper igenom mer skit är väl självskrivet, men frågan är om någon av typerna (tänker på Open air) är rent skadliga på lång sikt eller om även ett KN kan vara olämpligt? | |
|
ett open air filter släpper igenom mer partiklar än ett orginal filet och som följd att du får mer slitage i motorn. ger nog mest eftekt om du har en krafftigt trimmad motor. Joakim Eriksson |
|
| Men ett KN då? är det jämförbart med ett original...eller lika illa som Open air? | |
|
alltså ett openair filter har lite större "maskor" i filtret för att kunna släppa igenom mer luft, tror inte de spelar så stor roll om det är KN eller något annat. Joakim Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.