|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skall ställa in min 120i cab (alltså bensinaren) över vintern i ett garage med ca temp +5 grader. Vad borde jag tänka på innan den går i vintervila. Hört tips om att byta olja, hört att däck kan bli fyrkantiga. osv. Vad gör ni andra, samt har ni andra tips? Tack! Mvh | |
|
Köp en ctek batteriladdare och anslut till bilen. Det tar bort 90% av alla problem. För egen del höjde jag bara lufttrycket en aning i däcken och sedan ställde av bilen. Gick utmärkt. ------- //Lövet |
|
|
Ny olja, full tank bensin, batteriladdare, över 3.0 bar i däcken, INGEN handbroms i, kapell som andas, finns billiga på biltema, inga grejor i bilen. Jag har gjort detta några år och det har funkat bra. INGA starter eller varmkörningar under vilan. /Peter |
|
| Kort fråga kring det sistnämnda: Varför betonar du "INGA starter eller varmkörningar under vilan"? Varför är det så viktigt, menar du? | |
|
Håller helt med Peter! INGA kallstarter då de genererar mer problem än de löser - skapar kondens i motor och avgassystem samt späder ut oljan med drivmedel. Skall man köra motorn under vila måste den köras ordentligt varm under normala driftsförhållanden - att stå på tomgång är nästan det värsta man kan göra med en motor! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.