|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ute efter att ersätta min e46:a. Den har fungerar klockrent och vill stanna kvar inom 3-serien. Jag hittade en intressant 318d på blocket som jag var och tittade på idag hos en bilfirma. Standard utrustad 10 111mil Import från danmark (fd. tjänstebil) Såg väldigt fin ute, motorn och växellåda gick fint. Lite stenskott på huven men normalt. Jag tog denna till en mekaniker som jag känner för vidare undersökning. Han kopplade upp sig mot datorn och hittade felkod "Instrument cluster". Samtidigt så nämnde han att någon hade pillat på instrumentbrädan (skruvar har varit lossade) så vi började misstänka att milen inte stämmer. Programvaran visade exakt den km ställning bilen visade, normalt brukar det skilja sig någon km menade han, på de VW han kollat. Jag dubbelkollade lite snabbt med BMW om serviceboken stämmer med mil då den hade servats på BMW Bavaria och MINI i danmark. Det han läste av på datorn (avläsning nyckel) så verkade det stämma fint dock kunde han inte lämna några garantier på att mätarställningen inte backats. Senaste servicen gjordes på MINI och det var 2014-06 med mätarställning 8400mil. Säljaren menade att danske bank har ägt bilen tidigare och ser ingen anledning till varför de skulle backa mätarställning. Utöver detta upptäckte vi att taket hade varit skadat tidigare genom hur jobbet på lackeringen hade utförts och det hade säljaren bekräftat senare. Vi kom överens att jag kan köpa bilen för 110 000:- (Lyckades pruta ner från 120 000:-) förutsatt att jag gör en ordentlig mätarställning check hos BMW verkstad. Jag vet inte, jag behöver lite råd av er. Tror ni det kan röra sig om något lurt. Vad mer ska man tänka av importerade bilar? Jag får lite is i magen av den där felkoden/pillandet av instrumentbrädan men samtidigt är priset ganska lockade. Eller vad tycker ni? Ska man ligga lågt och vänta in en annan bil | |
|
Instrumentklustret behöver inte tas bort för att skruva mätaren så det finns ingen anledning till oro bara för det. Bilen kan förstås vara fuskad ändå men det har inget med skruvarna att göra. ------- //Lövet |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag hade hoppat bilen, finns många fina 318 Svensksålda för ungefär samma pengar. Köp min välutrustade 320d Touring 09 11000 mil en tidigare ägare för 140,000kr säkert ett bättre val 😀 |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag hade hoppat bilen, finns många fina 318 Svensksålda för ungefär samma pengar. Köp min välutrustade 320d Touring 09 11000 mil en tidigare ägare för 140,000kr säkert ett bättre val 😀 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.