AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.930

M5 E60 2005 - Sälja nu eller till våren?

Hej på er, jag försöker sälja M5an då vi behöver kombi. Trist men så är det just nu.

Men det verkar trögt på intressefronten, det är ju trots allt slutet på säsongen. Tror ni att priserna generellt stiger till våren eller fortsätter de falla?
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Visst faller bilarna i värde hela tiden.

Man min erfarenhet av att sälja M-bilar och andra prestanda/entusiastbilar är att man får betydligt bättre betalt på våren.

Ett exempel var en E39 M5 som jag annonserade för 150.000:- på hösten och fick bud i 120.000:- klassen på hösten. Sålde den direkt för annonserat 160.000:- nästa vår.

Jag har (motvilliga)planer på att sälja min E61 för att frigöra kapital till fastighetsköp, men jag tänker inte ens försöka nu i höst.

Gissar också att den står högre i kurs till våren om det är ett fint exemplar. Alltid lite trist att köpa och ställa bort direkt. Lättare att kört den en sommar och låta den vila ett halvår innan nästa runda!
Jo det lutar åt att jag ställer av den och försöker sälja den till sommaren istället.
Jag har inget behov av pengarna nu och jag klarar mig med att köra Saab 9-5 i vinter. Men det hade ju varit roligare att ratta en fin 535d under vintern. :-)
Lasse Karlsson
Laggie!

Kontakta Henrik1976 här på Forumet! Han hade polare som var kanonintresserad av en M5E60, och som jag förstod det var villig att betala de rätta pengarna för en sån i gott utförande! Där kanske du har en köpare!

Eller förstod jag ditt inlägg i tråd "Vanosproblem M5E60" fel Henrik1976??

modolasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.