|
|
|
|---|---|
|
Hej! 2st frågor som jag önskar svar på! Fråga:1 Jag har en E92 -10 som lider av för mjuka bälten. Det jag menar är att armen som ska tryck ut bältet tappar bältet hela tiden. Bältet har blivit för mjukt och rullar bara utav! Fråga:2 Någon som vet om symbolen för helljus går att justera i ljus styrka?? Mvh: Ronnie | |
| På fråga 1, känner jag igen problemet från en bekants e92. Dock tror jag inte det är bältet det är fel på utan mekanismen i den arm som ska skuta fram bältet. Det ramlade ut en liten bit metall ur denna strax efter den börjat bete sej som du beskriver. | |
|
Är du säker på att det är bältet som är för mjukt och inte att det är armen som har gått sönder? Det är inte helt ovanligt att en liten plast/metallbit går sönder i fjädermekanismen i armen som gör att den inte orkar hålla emot när den väl griper tag i bältet. Men det finns dom som har bälten som blivit mjuka och böjda som också får problem p.g.a det, vet att vissa har lyckats rätta till det genom att stryka bältet med strykjärn :) Det går inte att justera ljusstyrkan i en enstaka symbol i instrumenthuset. |
|
|
Tack för svaren! Det blir att pröva stryka bältet för funktionen är som den ska vara. Och varken plast eller metallbitar saknas från mekanismen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.