|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 3.0 csi i Landvetter för 15 år sedan. Ägaren till den ägde också Björns blåa 635 csi. Vid en hastig koll av bilen så kunde jag konstatera att den varavställd och i dåligt skick. Bilen dök upp ett par år senare på blocket och var i mycket dåligt skick, sen dess har jag inte sett bilen. Johan |
|
| ang. wikipedia - ser korrekt ut. Länk | |
|
De har verkligen gillat BMW. Fyra styck i en bild: Länk Hela artikkeln (Hitkrant, June 1980: ABBA received Hitkrant-award) Länk Med BMW E24 sedan år 1990 i Åbo |
|
|
Enligt Transport Styrelsen vagen finns ännu. Nyregisterad i Sverige och verkligen har en 218 hk, 3453cc M90 motor. BMW 635 CSI (1980) Fordonet är en blå sedan som är avställd. Växellådan är manuell och motorn på 218 hk drivs med bensin. Fordonsdata Fordonsår 1980 Status Avställd Antal ägare 27 Först registrerad 1980-06-11 Trafik i Sverige 1980-06-11 Mätarställning (VSB) 19 605 mil Senast besiktigad 2003-12-22 Teknisk data Motoreffekt HK 218 hk Motoreffekt KW 160 kW Motorvolym Okänd Toppfart Okänd Drivmedel Bensin Förbrukning bl. Okänd Utsläpp CO2 Okänd Växellåda Manuell Fyrhjulsdrift Nej Ljudnivå körning Okänd Passagerare Max 3 st Draganordning Nej Dimensioner Färg Blå Kaross Sedan Längd 4800 mm Bredd 1730 mm Tjänstevikt 1600 kg Totalvikt 1850 kg Lastvikt Max 250 kg Släp totalvikt (B) Max 1650 kg Släp totalvikt (B+) Max 2400 kg Däck fram 195/70VR14 Däck bak 195/70VR14 Med BMW E24 sedan år 1990 i Åbo |
|
|
Som sagt, den är förmodligen i väldigt dåligt skick om nu inte någon renoverat den? Johan |
|
|
Regnummer HHU910 ägs av en man från Göteborg, har ägt den i 14 år... Nya bilder på länken Länk [URL=Länk [URL=Länk ///NK |
|
| Här poserar de framför en M1: Länk | |
|
Såg att ni pratade om en ljusgrå BMW 633CSI -77 (EAN927) som varit ägd av Björn Ulvaeus! Det råkar faktiskt vara så att denna Kurt Anders Sören Larsson som står som ägare är min far och bilen har under några år vart ett renoveringsobjekt till honom. Det går sakta men den är snart färdig! Mvh David Larsson |
|
|
Låter intressant! Har du bilder på renoveringen? Mvh NK |
|
|
Inte för tillfället. Men jag kan fixa några under helgen! :) Återkommer! |
|
|
Mycket intressant. Tack David! Tre BMW E24 med Abba-historie: 1. EAN927 633CSI -77 är under restoration av Davids pappa. 2. HHU910 635 -80 ägs av en man från Göteborg sen 14 år. Är i mycket dålig skick eller även skrotad 3. Men var är AKE*** i denna bilden? Länk Med BMW E24 sedan år 1990 i Åbo |
|
|
Här kommer lite bilder från farsans restaurering av sin BMW 633CSI Länk Fint blir det! |
|
|
Grymt kul att se! Tackar för bilderna! Mvh NK |
|
|
Har någon nya info on HHU910? Eller kontakt info om ägaren? Med BMW E24 sedan år 1990 i Åbo |
|
|
Avställd sedan 2004. Länk |
|
| Bättre: Länk | |
|
....och Abba Benny hade även en e34 M5 som jag såg honom köra slutet 80-talet, kommer dock inte ihåg regnr, den var dock macaoblå Kanske nån vet mer? |
|
|
Hej, Vi ägde en av Abbas 635 Csi 2 gånger under sent 80 och 90 tal vill jag minnas. Den hade Getraglåda och var en av 3 ( bla Kungens ) som var intagna utan avgasrening och därav hade 218 hk. Det var en av dom sista med gamla instrumentbrädan och en 80:a. Reg nr var HHU910 :-) |
|
|
Länk Verkar "leva" men är avställd sedan många år - verkar finnas i Göteborgsområdet... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hur kan jag Finns ägaren I Göteborg? Med BMW E24 sedan år 1990 i Åbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.