|
|
|
|---|---|
| Tjena! Finns det någon justering till handbromsen? Fick nerslag på besiktningen. Mvh | |
| Ja, på bakbromsarna och vid spaken. | |
|
Kolla grundinställning först vid var bakhjul. Gjorde precis det idag på min E60 då jag ska besiktiga i morgon. Du har en liten "kuggstång" som du ökar/minskar på Beläggens tryck och rörelsereserv som det heter. Mvh Jonas B |
|
| Okej måste man ta isär massa skit eller är det lätt att komma åt? Mvh | |
|
Det skall räcka med att skruva ur en hjulskruv, vrida hjulet så att hålet är i rätt position över justeringen och sedan på spännaren med en lång flat-skruvmejsel. Slacka först justeringen under damasken till handbromsen (två muttrar på vajrarna)! Har inte hela justeringsprocessen i huvudet men instruktionerna finns säkert på nätet om man söker lite... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej tack för hjälpen😃 får kolla om jag hittar nåt så har jag helgen räddad😃 Mvh | |
|
Nja, justeringen tar inte många minuter att göra, så du får nog boka in annat också... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hehe jaha vad bra😃 | |
|
Det räcker att du dra upp spaken 2 hack och sedan justerar vid hjulen så det precis tar, sedan släpper du spaken då ska det gå fritt. Såhär ser det ut. |
|
| Okej najs😃 men man behöver inte plocka bort skivor och så? | |
| Nej. | |
|
Måste man verklien justera spelet vid spaken varje gång, varken jag eller min mek brukar göra det. Utan endast vid backarna. |
|
| Härligt😃 Tack för hjälpen! | |
|
Följ andra inlägget här så blir det rätt: Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.