|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Glöm inte bort wastegate rattle på tidiga 335i:or | |
|
Har haft barn i baksätet på min e92. Förstår inte problemet. Framsätet är i så fall mer "skålad" än baksätet. Man sitter helt vanligt där bak. Det ända som saknas är dörrar. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Coldhex, kladdiga njurar hehe ? Mikecab, fin bil men sedanen är utesluten Sålde frugans bil i Söndags och börjar bli lite trött på billetande nu och nu behöver vi ju en bil på allvar igen. Kan detta vara något eller skall jag hålla kvar tankarna på E91 320d LCI? Den fyller ju alla funktioner och är bekväm med ett lågt miltal även om den inte är av senaste årsmodell, känns som mycket bil för pengarna? Länk För och nackdelar och vad skall man betala? |
|
Kolla denna kan ju knappt vara använd då den saknar både m-pkt och sportstolar. Kan ju knappt varit över 3000Rpm... ;) Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Usch ser ju ut som en Mazda från 96 inuti med den klädseln och stolarna, dessutom import så miltalet lär ju inte stämma 4000 mil är ju ingenting.. |
|
335i är en fantastisk bil!! Värt o nämna att motorn vunnit engine of the year award 5 år irad. Är dock en av alla trimmande ungdommar som kör en men tror inte det är problem att hitta en otrimmad. Oroa dig inte för att en 335 med orginal pkt e svårsåld. Många föredrar aerodynamik kittet istället för m paketet. Wg rattle o hpfp failure är på 06-07 då wg armen som skramlar åtgärdades ngn ggn under 08 har jag för mig. Även byttes hpfp pump. Men har man wg rattle som jag så kan man ta bort det ändå eftersom armen är elektriskt styrd. Dock ger inte bilen lika bra respons. Men perfekt ifall man vill crousa lite. Princip allt i motorn är överdimmensionerat så håller gör den utan problem! Sitter bla samma manuella låda som m5 e6x i x35i. Men sammanfattat så är det en underbar bil som alltid ger en leende på läpparna så fort man sätter sig i den. Dock inte felfri men en underbar bil som går ngt under 0.7 landsväg. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Lutar nu åt en 320d Lci Touring till frugan och en nyare S80 till mig själv. |
|
...varför inte unna dig en C70 för dig själv???? Har följt dessa, och jämfört, man får ganska mycket "gratis", men det är från -00 typ......jämfört med en V70-kombi.... em3 |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Ja den tanken har jag inte tänkt. Jag tycker gamla c70 är snygg men behöver isf en nyare med plåtcab. Skall kolla lite på de men tror den känns lite för liten om jag jämför med en S80 som jag vill ha just för komforten. |
|
Jag var i samma sits och köpte mig nyligen en 525i E61 M-sport 2006 med 11300 mil på mätaren. Känns som otroligt mycket bil för pengarna och riktigt nöjd det lilla jag kört. Det är bara jag och tjejen som åker men jag gillar stora bekväma bilar :) Lycka till! |
|
| kan rekommendera motorn med 258hk, vi köpte 530ix touring med automat som andra bil. Mycket trevlig karaktär! | |
![]() 1.360 Bruksbil
Hur är motorn på Bmw x1 2010 bensin 217 hk samma N53 som i 3 serien? Vad säger ni om 318d kontra 320d? |
|
320d är ju i allmänhet betydligt bättre utrustade: Lättare att hitta med sådant gosigt som t.ex Msport, xDrive, automat och stora navigatorn och liknande. Dessutom är ju skillnaden i effekt rätt stor. På de årsmodeller du tittar så har jag för mig att 18d ligger på 143 häst och 20d på 184. N53:an är väldigt trevlig, men du började tråden med att gnälla på den och "alla BMW:s skitmotorer som drar mer olja än bensin" så den är väl knappast aktuell att ens diskutera? Det är hyfsat stor bredd i dina bilval, från Lexus till Volvo V8 till BMW dieselfyra. Av dessa tre hade jag dock valt en BMW diesel-fyra utan att tveka. |
|
|
Jag brukar också ha stor bredd i mina bilval. Jag tror det handlar om öppen personlighet :-) Angående 318d vs 320d. Det är mer än effekten som skiljer. Kolvar, insug, turbo, laddluftkylare för att nämna några... |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Okej då går även x1 bensin bort. Vi skall köpa två bilar därav bredden från S80V8 till 320d den praktiska storkombin med drag har jag redan ståendes vilket gör att vi behöver inte ställa några direkt praktiska krav på det vi köper. Jag har dock riktigt höga krav på skick och kvalitet. Och som affärsman hyser jag också tyvärr lite agg mot att göra en affär som kostar helvetiskt massa pengar som ja Exvis köpa en S80 som jag får skänka bort om två år eller en bil oavsett märke som gått för långt. Jag ser inte på vad bilen gått idag utan vad den gått när jag skall sälja den. Det är väl framförallt här 320d kommer in i bilden för frugans del. För egen del är det svårare då jag har lite högre krav på komfort. |
|
Det är väl ingen som tror att "Engine of the Year Award" väger in driftstörningar långt in i begagnatledet...? Väl..? |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Blev en E92 320d M Coupe till frugan, Kan jag ha 16" vinterhjul eller har M modellen större bromsar så jag måsta ha 17" ? |
|
Dr.bilfåne Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar men jag ville bara nämna att n54/n55 är en otroligt skön motor. En sån torque med knappt inget turbolagg, med en så jämn kurva att man kan tro det är en sugmotor. Vill bara säga att jag är störtnöjd även ifall det får kosta. |
|
|
Jag tror inte det är något problem att ha 16-tumsfälgar på den bilen. Det är trots allt ingen "M Coupé" utan en 320d Msport Coupé. Vad var det förresten som gjorde din 740i till din "sämsta bilaffär ever"? |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Risken är väl bara att 16" ser fånigt ut på en bil med M kitt.. 740 jo kortfattat inköp 32.000 utlägg 60,000 såld igen för 35,000 ägde den ca 8 månader. Köparen fick därefter renovera lådan osv Bilen var Svensksåld i kanonskick 15700 dokumenterade mil. Min tanke var att ha bilen i 100% skick och pga skicket tyckte jag det var värt att lägga lite pengar men delen på bilen kom nya hela tiden så den var ett riktigt skitexemplar hehe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.