AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.186

Köpa Bmw med en bra motor utan problem, vilken? 100-200.000kr

Sida 2 av 3
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

335i som är mest intressant då jag helst vill ha en 6cyl bensinare.

För min del är trimmade ungdomsbilar helt ointressant. Jag vill isf hitta ett praktexempel med lågt miltal, det lär löna sig i längden att lägga en 50 lapp extra i inköp. Finns nog som du säger många skräckexempel tillsalu se bara alla sänkta med fula svarta eftermarknadsfälgar stylinglampor mm som gått närmare 20000 mil och säljs av någon som blivit myndig inom de närmsta åren.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Du kanske du skall satsa på att importera en fullsmetad 530i från Tyskland som ägts av någon medelålders.

335i verkar hårt drabbad av gasglada ägare, men de verkar ju hålla skapligt iofs.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Import är uteslutet, svårt att sälja vidare och dessutom kan jag inte språket.

Verkar som de flesta talar väl om 335 faktiskt, men som sagt gäller att hitta en som är körd av en sansad person :)
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Köp min då får du en välskött lågmilare
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
När blev den en 335? :S

-------
//Lövet
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Den ser jättefin ut men tyvärr en såkallad "knattermaskin" som någon annan skrev.

Vad tror ni om denna? Den har jag haft på bevakning på Blocket under ett tag,

Länk
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Den ser välvårdad ut, men färgkombinationen röd bil med kromade lister, beige inredning och träpanel är ju hemsk, dessutom saknar den M-sport vilket de flesta som köper Coupé/Cab vill ha.
Den kan inte vara lättsåld..

Intresserad av 325D?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jopovic: förstår inte vad som är fel med öd bil med kromade lister, beige inredning? Tycker den är jättefin. Kan hålla med om att träpanel är sådär dock.

Kan man köra barn (4-6 år) i baksätet på en coupe? Eller är det farligt? Stolarna är ju väldigt skålade, finns det bälteskuddar för sånt?
Verdi
Väljer man en bil utan M-Sport så ökar chansen att den körts lugnt och att den inte är söndertrimmad. Man får dessutom ett bättre avstämt chassi. Däremot är ju M-Sport snyggare, så är det ju.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Hur tänker du där? Tänker du att en bil utan M-paket initialt beställts av en äldre/mognare bilförare och på andrahandsmarknaden inte attraherar ungdomar? Man vill ju gärna tänka så men finns verkligen ett sådant samband? Jag gillar M-paket, men skulle aldrig trimma en bil.
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
coldhex

Är det isofix du syftar på? Jag har det i baksätet på min e92 coupe.
Sen är baksätet inte alls skålad som du tror. Man sitter bekvämt som vuxen i baksätet.

Blev förvånad första gången jag satte mig där bak. Det är gott om utrymme!

Ser inga problem med barn i baksätet..
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Syftade inte på isofix utan på att jag trodde att stolarna var skålade. Tycker det ser ut så på bild.

Sen är jag allmänt nojjig med mina barn i bilen och tanken att köra en coupé med barn i bilen får mig att känna mig lite oansvarig men det ligger nog ingen logik i det. Jag kör alltid lugnt med dom i bilen ändå. Eller finns det något annat att tänka på? Drömmen om en M3 eller 335 eller egentligen vilken sportig bmw som helst lever kvar. Det är ju svårt att köpa en sån bil i nästa liv som någon sa.
Verdi
coldhex,
Jo, nåt sånt. En röd coupé med beige inredning och träpaneler trimmas nog inte lika ofta som en carbonsvart M-Sport. Men det är bara mina fördomar och det finns säkert exempel på tvärtom. Men rent generellt tror jag min teori stämmer.
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Skulle sattsa på en 3 liters sex utan turbo då många 335i ägare åkt på turbo byte som inte är billiga när garantierna löpt ut även om tomgångs ljudet på min inte är som bmw gamla sexor så är bränsle ekonomin och kör glädjen på topp.
Med vänlig hälsning, Mike
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag är ju lite gubbig av mig och föredrar den brittiska stilen med träpaneler och beige skinn. Crome är ett lyft på bilar tycker jag. Kan inte förstå de som sätter svarta njurar.. Men ni har en poäng med att den är svårsåld. Jag byter relativt ofta senaste två bilarna som jag sålt gjorde jag efter 14 resp 24 månader innan de hunnit springa iväg i mil och sjunkt i värde för mycket. Så självklart vill jag kunna köpa bilen rätt och sälja den efter att ha kört 3000 mil utan att tappa några hemska pengar. Så vad skall jag då betala för den röda i länken?

Jag provkörde idag en här i Gbg som gått 15000 mil hade haft 12 ägare, ej trimmad eller någon annat ungdomsrelaterat. Vill påstå att bilen var slutkörd ändå.
* Automatväxellådan högg från växel 1-2 varm som kall
* När bilen startades skickade den ut ett litet svart moln
* Allmänt rassligt ljud från avgassystem/motor, kvittrande från remspännare

Det med lådan och molnet är väl absolut så långt ifrån som de här bilarna skall vara? (lådans växling var lika otrevlig som på Bmw M5 V10 med SMG-lådan)

Angående baksätet jag är ca 1,83 jag hade inte velat åka en längre sträcka bak då huvudet tog i taket precis. Så max 1,75 för att sitta hyffsat. Sen är nog inte sätena jättedåliga rent generellt.

En sak jag störde mig på var att det i farter över 80km/h susade från sidorutorna på framdörrarna. Är detta ett vanligt problem och går det att lösa?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jo jag kan lika väl tänka mig en 325d tycker faktisk att 335ans höga motorljud på tomgång förtar lite den typiska känslan av en sexa som jag söker så en diesel kanske skulle funka ändå. Var länge sen jag körde en dieselsexa så minns inte riktigt gången på dem. Jag hade väl egentligen klarat mig på en vanlig 325/330 bensin om så är men dessa skall ju tydligen ha en del problem. När kom förresten N53 motorn i 3 serien? 3 serien pre facelift är jag inte glad i men är det en 3 serie coupe pre facelift gör inget då den är så mycket snyggare än kombi/sedan.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
N53 kom som 2008, åtminstone sedan och kombi.

-------
//Lövet
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Fagersten: är det den med den kladdiga fronten/njurarna? Varför ska det pillas och kladdas i tid och otid på bilarna? Varför inte bara låta dom vara original. Jag är väl för gammal för att nånsin förstå detta fenomen. 335:or verkar vara ovanligt drabbade. 645 och 650 är kanske en mogen glidarbil?
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Hur gör man för att urskilja detta?

330 med 258 hk = N52 ??

330 med 272 hk = N53 ??

Vad tror ni man skall betala för denna?
Länk
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Nu är du snart nere på min bil hahaha
Du får en garanterat välskött och problem fri bil som är helt originalkan släppa den för 169000 den slår snart om på 5400mil stor service utförd vid 5210mil.
Bilen är skade fri och mrcap behandlad skatten ligger på 1630kr försäkringen är bra!
Med vänlig hälsning, Mike
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.