AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.214

Skaffa M-paket till e90 utan att betala en förmögenhet?

Sida 2 av 2
Grelle: Okej, jag kanske skulle slängt in en blink smliey där efter mitt uttalande kan jag hålla med om för att förtydliga ironin i det hela.

Dessutom skulle jag aldrig kunna skada min bil med mening, det är min käraste ägodel så ni behöver inte oroa er jag ska inte utnyttja någon försäkring :)
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Nu är min tro på att människor i grunden är goda återställd och det känns bra. Särskilt bra känns det att höra att man inte avsiktligt skadar en BMW.
Hoppas du hittar någon som kan lagligt sälja dit det paket du önskar för ett pris som matchar din plånbok.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
325cabrio: hehe vilken tur! ja jag hittade på styling4u.se för 8 000:- vilket ändå är det billigaste hittils. Sedan ska jag bara hitta någon som kan lacka och montera med :). Någon som beställt därifrån tidigare som vet om dom är seriösa och bra?
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Vill bara gratulera dig, att ha hunnit studera till ingenjör samt arbetat ihop en högre lön än vad de flesta på detta forum har! Född 1990 gissar jag på, jag är imponerad. Särskilt då det rullar en hel del M-bilar här/ nya m550d X5or o X6or!

Vad bra att du var ironisk med ditt "försäkrings inlägg". Folk blir lätt oroliga, då de inte vill betala för ditt M-pkt. Jo det är du som betalar din försäkring, men det som drabbar din bil kan drabba våra försäkringar då bolagen går efter statistik.

Spontant är mitt råd att byta bil om du inte vill betala en högre summa för ett m-pkt. Jag tror väldigt många här inne har erfarenhet av "dåliga" kopior från diverse sidor, kvalite´ o passform är inte alltid den bästa på dessa "kinavaror".

Vad säger schmiedmann? Bor du i småland kan jag tipsa om en bra och prisvärd lakerare.

The Sound From A Big M :)
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är i allra högsta grad inte den enskilda försäkringstagaren som betalar sina försäkringsersättningar. Det är VI som gör det. Tro fan vi blir irriterade.

-------
//Lövet
thuveson: Det verkar som om du inte riktigt tro på mig, men det är ju upp till dig. Jag studerade 3 år till högskoleingenjör i produktutveckling så det är inte så svårt att hinna med när man är 25 år. Sen självklart menade jag än en gång inte att skryta och säga att jag tjänar bäst på HELA forumet, men jag blev bara lite irriterad när folk sa kommentarer som: "skaffa dig ett jobb eller gå klart skolan". Tyckte bara det var lite kaxigt sagt så då försvarade jag mig bara.

Absolut jag förstår vad du menar att många blir irriterade, så än en gång ber jag om ursäkt om jag skapade lite oroligheter.

Ja det har jag förstått, kanske är bäst att beställa från salesafter.eu då. Där verkar det finnas originalsaker till bästa pris. Ligger på runt 10 800:- inklusive frakt.
På Schmiedmann var det rätt dyrt, ligger på ca 15 000:- med frakt.

Jag bor inte i småland men är där ifrån från början och har familj där så jag tar gärna emot tips på bra lackerare därifrån :).

andreas: Absolut jag förstår din poäng
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Lite popcorn varning på den har tråd, kul!
Slippy: haha ja nästan lite så. Börja spåra iväg lite det här. Var väl mitt fel att jag inte var så tydlig med min ironi, allt jag ville ha var lite tips och råd men jag skapade mer aggretioner med detta inlägg än vad jag kunde föreställt mig ;P
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Jag betvivlar inte att du pluggat i 3 år o jobbat i 3. Men det finns garanterat de på detta forum som har samma/liknande utbildning som besitter en ålder på 30-65.

Jag har haft min bil på Bilpedanten i Alvesta. Tror jag betalade ca 6kkr för min motorhuv och bakre stötfångare. Inkl ned o på montering. :)

The Sound From A Big M :)
Okej vad bra! absolut det förstår jag att det finns. Var inte menat att klanka ned på andra, blev som sagt bara själv lite irriterad för tillfället och skrev kanske lite på ett dumt sätt. Då tycker jag vi lägger ned det här tjabbandet och fokuserar på bilar :).

Roligt att du nämner dom för jag pratade faktiskt med dom innan idag i telefon efter att ha googlat lite efter lackerare i alvesta/växjö området. Såg även på något forum att de skulle vara bra. Fick lite preliminära prisuppgifter på ca 7000:- för lack och montering av M-paket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.