AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
414

BMW 540-94 VS M3 -94

Visa användare
133
ollie
120d -2007
Kommentarer??
li
1.959
liste
535i -89
Om du funderar på att köpa någon av dessa, så rekommenderar jag 540:an. Normalt sett får du en mer utrustad och lugnare körd bil med snarlika prestanda.

Se dock upp för skruvade vrak - finns gått om dom både i M3- och 540-skepnad. Körde för några år sen en 540iA -94 som jag var mycket intresserad av. Bilen hade 14.000 mil på mätaren, och egentligen ingenting som sa att den var skruvad. Vid en koll hos BMW innan jag lämnade tillbaka bilen till handlaren fick jag veta att den gått ca 32.000 mil. Det var verkligen svårt att tro det och jag anser mig ha hygglig koll på bilar. Så se upp! Men när du hittat ett bra objekt får du en kanonbil.

bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Vad är du ute efter?
540- tyst diskret lyxvagn med bra prestanda (mest rakt fram då..jämfört med M3:an)
M3 - råbarkad (nåja) bullrig, ljudnivån i bilen under långfärd är hemsk tycker jag men å andra sidan ljuv under sportig körning, en sportbil med bra väghållning och aggressiv utstrålning.
De är verkligen varandras motsatser, det enda de har gemensamt förutom att vara BMW's är effekten, vad är du ute efter själv?

Bug
Är du redan användare? Logga in i menyn.