|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 530i-07 manuell som gått 89xx mil. När bilen körts varm och man stannar på t.ex en parkering , lägger ur växel och släpper upp koppling skrapar det lite. Har fått förklarat för mig att det är endast när man kopplar (trycker ner pedalen) som urtramp. belastas. I mitt fall försvinner ljudet helt när jag kopplar. Det låter inte heller när bilen är kall som sagt. Något som nämnts är "ingående axel till lådan". Svänghjul har också varit en kandidat. I mina öron påminner ljudet om i princip vilket kärvande lager som helst. Ett filande metalliskt ljud. Någon som känner igen sig eller vet. Och isåfall; Vad kan jag vänta mig för räkning? Tacksam för svar! Mvh Joacim | |
|
En liknande tråd avhandlades för inte länge sen, så sökfunktionen kan ge svar med video och allt! Lite svårt att säga utan att höra ljudet men,, I alla fall, alla mina BMW har varit behäftade med detta ljud när bilen står still och idlar, ett svagt rasslande ljud, trycker man ner kopplingen så försvinner ljudet, inget att oroa sig över alltså. Om det nu är samma ljud vi pratar om. |
|
rsarits |
Det är just det faktum att urtrampningslagret är obelastat som gör att det kan rassla lite, inget farligt alltså. Om det däremot låter illa under belastning, så kan bytesbehov vara akut Micke BMWCS#08121 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.