AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.252

Blöt golvmatta e32

ST
113
STENFELT
520iA-99,730iA-92
Blir kondensvatten i bagaget å golvmattan bak är dyngsur. Det var fuktigt i bilen fastän det inte regnat på 3 dar så det läcker inte in. Avrinningskanalerna till taklucka funkar som de ska,är ventilationen täppt å var sitter den? Har rivit ut bakre delen av golvmattan plus allt i bagagen. 750-91.
Du har inte fiskdamm i bakljusen?
ST
113
STENFELT
520iA-99,730iA-92
Nä de ser bra ut så jag tror det inte är problemet. Blir ju så även inne i kupén.
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Taklucka ?

Ka
5.698
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Står högst upp att taklucka finns.
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Ursäkta,jag läste baklucka,men du det läker uppifrån,via takluckan till bakre tak stolparna å fördelar sig fin till bagage,baksäte
Ventilation ut på dessa vad jag vet är kupefiltret o det sitter jävligt dåligt till under handsfacket,Men som en sjö bak ??
imma på fönster Max

Har du tacklucka så ska du ha minst ett avrinningshål i tackluckan, jag hade ett på högra sidan häll vatten där och det ska rinna ut från ett rör i tröskeln, ibland blir det tilltäppt och man får rensa med ståltråd.
I mitt fall var det listen till bakluckan, den såg hel ut men släppte in vatten Det blev dyngsurt i backluckan och på golvet bakom förarstolarna.
ST
113
STENFELT
520iA-99,730iA-92
Sitter en dräneringskanal i varje hörn på luckan å de är inte igentäppt, var det första jag kollade. Har även vattnat på bakluckan å det verkar inte komma in vatten där heller. Stod ca 1,5 centimeter vatten runt batteriet å i reservhjulsbaljan, ska kolla upp microfiltret å även flaktinsuget fram. Har stått i helgen i tre där utan regn på den å ändå så var det fuktigt i skuffen. Har plockat ur allt bak i skuffen å kollat när det regnat men det är torrt då. Kan det bero på att bilen inte använts på länge så att kondensfukt så att säga byggt på sig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.