|
|
|
|---|---|
| Blir kondensvatten i bagaget å golvmattan bak är dyngsur. Det var fuktigt i bilen fastän det inte regnat på 3 dar så det läcker inte in. Avrinningskanalerna till taklucka funkar som de ska,är ventilationen täppt å var sitter den? Har rivit ut bakre delen av golvmattan plus allt i bagagen. 750-91. | |
| Du har inte fiskdamm i bakljusen? | |
| Nä de ser bra ut så jag tror det inte är problemet. Blir ju så även inne i kupén. | |
|
Taklucka ? |
|
| Står högst upp att taklucka finns. | |
|
Ursäkta,jag läste baklucka,men du det läker uppifrån,via takluckan till bakre tak stolparna å fördelar sig fin till bagage,baksäte Ventilation ut på dessa vad jag vet är kupefiltret o det sitter jävligt dåligt till under handsfacket,Men som en sjö bak ?? imma på fönster Max |
|
|
Har du tacklucka så ska du ha minst ett avrinningshål i tackluckan, jag hade ett på högra sidan häll vatten där och det ska rinna ut från ett rör i tröskeln, ibland blir det tilltäppt och man får rensa med ståltråd. I mitt fall var det listen till bakluckan, den såg hel ut men släppte in vatten Det blev dyngsurt i backluckan och på golvet bakom förarstolarna. |
|
|
Sitter en dräneringskanal i varje hörn på luckan å de är inte igentäppt, var det första jag kollade. Har även vattnat på bakluckan å det verkar inte komma in vatten där heller. Stod ca 1,5 centimeter vatten runt batteriet å i reservhjulsbaljan, ska kolla upp microfiltret å även flaktinsuget fram. Har stått i helgen i tre där utan regn på den å ändå så var det fuktigt i skuffen. Har plockat ur allt bak i skuffen å kollat när det regnat men det är torrt då. Kan det bero på att bilen inte använts på länge så att kondensfukt så att säga byggt på sig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.