|
|
|
|---|---|
|
Någon som varit med om det jag upplevde idag. Har en F31-13 som jag parkerade i garaget i torsdags kväll Tog bilen nu på söndags kvällen och upptäckte att inställningarna var fabriksåterställda. Temp på 20 grader, ljudet neutralt, låsinställningarna urbockade, ljusinställningar återställda(bland annat 3-blinkers urbockade). snabbvalsknapparna ej förvalda (går ej att återställa vissa inställningar längre) samt att nu låser bilen upp när jag stänger av motorn (autolåset och går ej att ställa i läge att vara låst även vid avstängd motor). Någon ute i Forumet som upplevt det samma.. Tyvärr hinner jag inte in på verkstan de närmaste veckorna men skall givetvis ha en tele-dialog i morgon om det inträffade | |
| Du tog inte fel nyckel? | |
| Nope... alltid samma nyckel :-) | |
| Börjar batteriet bli dåligt? | |
|
Skulle förvåna mig mycket... bilen går långt varje dag och har inte fått indikationer om att batteriet skulle börja bli dåligt...nä det tror jag inte på men givetvis får BMW-kolla allt när jag kommer dit |
|
|
Det har hänt mig en gång. Bilen självlagade sig efter ett par timmar. Sen har jag lyckats ha båda nycklarna i bilen och då blev det intressant en gång.. |
|
|
Så..äntligen gjort besöket på verkstan. Jo man hittade ett "fel". Mjukvaran har aldrig varit uppdaterad från fabrik (vad nu det innebär? Kollar man inte detta vid leverans, service etc?). Har ju tidigare varit inne för att bilen växlat lite knepigt. Jaja..vi får väl se vad som nu händer. Vi börja där i alla fall..kanske växellådan äntligen beter sig "normalt". "Ny" SW blir det om ca 2 veckor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.