|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag kör idag en e91 med en 2-åring i familjen. Vi väntar ett barn till och jag känner då att det kan komma att bli trångt. Dels för att jag inte kan ha barnstol fram pga ej urkopplingsbar airbag och dels för att jag på sikt vill kunna ha möjligheten att ha båda ungarna bak utan att köra fram framsätena. Jag är 190cm lång och sitter rätt dåligt med barnstol bakom. Jag har kikat på 5-serie touring men känner inte att vi behöver en landsvägskryssare. Det naturliga valet (om man nu ska hålla sig till BMW) är ju då såklart en 3-serie GT. Jag tänkte därför höra med er andra som kör 3-serie GT med två småbarn i familjen. Hur funkar bilen till vardags och på sommarsemester? Får man in dubbelvagn alt. två mindre vagnar och allt annat skrymmande som ska med i form av barnstolar och resesängar? Jag vet att 5-serie touring är något större i bagaget men är det det som krävs när man har barn i vagn-ålder? Vore grymt med lite GT-pappa feedback! | |
|
Vi körde E30 Touring med 3 ungar, en barnvagn och en 45-kilos labrador i flera år. Funkade perfekt både till vardags och på semester. Jag är också 190 lång. Ta inte med så mycket skit så går det alldeles utmärkt. Jag kör bl.a 3-serie GT nu (7500mil/1,5år) och platsen i baksätet är bättre i den än någon annan bil i samma storlek. Bra med plats i bagaget, speciellt om man kastar ut dom idiotiska hatthyllorna. Går dessutom att räta upp ryggstödet bak för större bagage. En kombi är naturligtvis högre i bagaget. Roligt när Volvo-åkare kliver in i baksätet och till sin stora lycka får plats med både ben och fötter större än stolek 35... Bästa bilen var dock en E-34 525Touring. Massor med plats och fantastisk kvalitet. Du kommer inte bli besviken på 3GT! |
|
|
Provkörde en 320D xDrive GT med M-sport igår och måste faktiskt säga att jag blev imponerad. Rolig att köra och gott om plats både fram och bak och även stort bagage. Det är inga problem att ha 2 barnstolar bak. Jag tyckte att den var alldeles för mjuk i fjädringen när man körde i det vanliga läget men mycket bättre i sport, men då varvar den mer och växlar hårdare så knappast ett läge man kan köra i hela tiden. |
|
|
Jag är också sugen på en 3-serie GT den dag det är dags för mig att byta bil. Jag har tvillingar som är drygt 1 år gamla och deras stolar tar upp rejält med plats, jag är 184 cm lång och kan inte ha framsätet såpass långt bak som jag helst skulle önska i min C5 -09. Sitter absolut inte dåligt men skulle må gott av lite mer utrymme. Det lustiga är att min pappas MB E-klass kombi (S212, årsmodell 2013) som ju relativt sett är en enorm bil knappt erbjöd bättre utrymme i framsätet då isofix-fästena i baksätet sitter väldigt långt ut. 3-serie GT verkar avsevärt bättre där. /Masten |
|
|
Jopovic; Man kan ju ställa in, så när man väljer sportläget, att det endast är chassiset som går i sport och inte växellådan också. Har det så i f11an, eftersom höga varv och diesel inte riktigt hänger ihop. Fantastisk med aktivt chassis. |
|
| GT och 7-serien (gärna lång) är nog de enda BMW som fungerar med lång förare och bakåtvänd barnstol i balsätet större än babyskydd.Jag skulle nog hellre ta en beggad 7:a istället för en ny 3 gt. Mer gedigen och mer bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.