|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 540 börjar närma sig 24t mil.. Tror på preventivt underhåll och undrar om någon hör byter kamkjedjesträckare innan det börjar rassla? Länk Praktisk erfarenhet har lärt mig att om bilen själv får välja så börjar det rassla dagen innan julafton:-) Mvh Anders | |
|
Kamkedjesträckare tycker jag man ska byta det första man gör när man köper en bil med M62... Den är ju dessutom uppdaterad som artikel så någon förändring har gjorts. Den kostar inte så fasligt mycket och tar en kvart att byta. Inget att vänta på. Jag bytte min direkt när jag köpte bilen vid 20000 mil. Detta hjälpte dock inte i mitt fall utan det blev ny kedja och skenor vid ca 28000 mil. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej Ola, Beställer och åtgärdar vid nästa oljebyte. Har du monterat xenon på helljuset? Det är en av de saker som jag ska göra vid nästa oljebyte:-) |
|
|
Vänta inte med detta. Gör det direkt. Oljan kan vara kvar i motorn om det var det du tänkte på. I din länk plockar han bort mycket som du inte behöver göra. Bara ner med hylsan och byta, max 15 min. Sen skiter man på sig av rasslet innan trycket har byggts upp i spännaren. Några sekunder som känns som en evighet ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag tänkte byta kedjesträckaren i min 540i nu snart och undrar om någon vet vilka som gör originaldelen? På reservdelar24 finns febi bilstein, SWAG samt ruville där SWAG är billigast och febi är dyrast. Tankar om vilken jag borde beställa? Mvh Jonathan |
|
|
Febi hade jag valt. Mvh Ola |
|
We 2.004 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag köpte en Febi till min M5:a. Har funkat kanon än så länge, stor skillnad mot den gamla i fjädringsväg. |
|
Sträckare beställt och byts nästa helg. Ska då kolla igenom om det är något annat som bör bytas. Aggregatremmar, bränslefilter, tändsstift, byttes senast när jag köpte bilen för åpttar år sedan, det är dax :-) |
|
| Jag bytte spännaren på min 540 men den började rassla bara något halvår efter så jag är skeptisk till att det hjälper. Men men.. Skadar väl inte kanske | |
|
540Touring, det beror på hur man ser det. Kanske var det just så i ditt fall att det 6månader innan det hände så var det för sent på den bilen ;-) Bara att byta ju förr desto bättre, det är ju ingen tillfällighet att man ändrade på spännaren utformning i februari 03. Men som du säger, lika bra att byta. Relativt billigt och en väldigt enkel operation. Titta man på denna sprängskiss förstår man vad som sker om den spänner dåligt. Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.