|
|
|
|---|---|
|
Har iriterande fel på min 520i 94a! Varje gång ja ska låsa bilen på försrsidan så låser den och låser upp sig efter en sekund igen andra gången ja låser så håller den sig låst! Låsen fungerar på alla dörrar även baklucka och tanklock! Skulle jag däremot låsa bilen på passagerardörren eller bagageluckan så låses endast de låset! (Centrallåset går inte!) Tips på vad man ska börja byta? | |
| Jag har råkat ut för samma, men då var det låset till tanklocket som kärvade (e34 518). Den byttes sen fungerade det | |
| Okej får testa att smörja upp min med! Den låser dock som den ska! | |
|
Vill minnas att jag hade samma problem och att det var en av centrallåsmotorerna som inte funkade korrekt. Det hela slutade med att ena bakdörren inte låstes upp (!) med lite extra arbete som följd :-(. Minnas jag rätt finns det ett par gränslägesbrytare i centrallåsmotorerna och funkar inte dessa 100% kan man få det här fenomenet - går att byta men det är lite pilligt att demontera/montera. Jag löste mitt problem med ny motor. Med vänlig hälsning/Saij |
|
| Hade samma fel på min 540-94. Var avbrott i kabelstammen vid gångjärnen till bakluckan. | |
| Problemet kvarstår bytt alla c-lås motorer till dörrar | |
| Jävla mardröm att felsöka centrallåset på e34, men det finns brytare i dörrkarmarna som känner om dörren är stängd kan vara värt att kolla upp fick byta några såna på min gamla härk! | |
| Jag har haft samma fel på min 850, och den delar ju en hel del sådana här komponenter med E34. Kommer tyvärr inte ihåg hur verkstaden löste det, men jag har för mig att det inkluderade demontering och uppsmörjning. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Problemet kan ju även ligga i RM boxen som är placerad under baksätet på förarsida. Mvh Patrik |
|
Har för mig att jag någon gång hade samma symptom. Om jag minns rätt var det bara att byta en säkring under baksätet så fungerade det igen. |
|
| Säkringarna har jag testat att byta men gjorde ingen skillnad :/ sla testa att byta Rm boxen med😊 | |
| RM boxen bytt men ingen skillnad :/ | |
| Om den låser upp innebär det troligen att en signal som säger att dörren är låst saknas. Kan bero på kabelbrott eller fel på en givare. Hade jag felsökt detta problem hade jag lossat boxen och mätt i kontakten för att se att alla givarna fungerar. | |
| Okej, lagade kablaget till bakluckan i somras och det har vart så här innan dess med! Nu är ju inte det här med el min starka sida men ngn som har koll på var man ska mäta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.