|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag får hoppas på att det löser sig självt. Är det ibs som bränt så blir jag gött sur. Skulle inte lyssnat på vad tidigare medlem skrev och istället kopplat bort pluspolen. Ibs sitter på minuspolen. |
|
| Jag har plockat bort minus tre gånger tror inte du har bränt den..Det är bara en känslig detalj har du en frisk batteri är det nog ingen fara, säker på att du inte hade ingång nåt efteråt eller en dongle kopplat på ecu.. Dessa bilar är känsliga sist hade jag en eml327 dongle kopplat för att se vatten tempen och glömde den där hela natten då varnade den samma som din på morgonen | |
| Du kan glömma att bortkoppling av batteriet, oberoende av pol, är orsaken till eventuellt IBS problem om du inte fysiskt skadade något vid bortkoppingen.. | |
|
Det enda jag kan komma på var att jag vid provstart glömt att koppla in givaren som sitter vid det högra (vänstra sett framifrån) kupéfiltret. Den som jag tror känner av om huven är öppen. Det enda andra som jag kan komma på var att dragkroken var utfälld (eldrag). Vilket den inte brukar vara. |
|
| Dem varnar ju för minsta energi dipp så ladda den ska du se att det löser sig. Kane har rätt har inget med vilken pol du plockade boett du hade otur bara.. | |
|
Okej skönt att höra:) |
|
|
Har kört bilen flera gånger idag och allt verkar vara i sin ordning nu. Inget strul med ibs alls. Tog dock loss plastkåpan för att kika hur det såg ut och blev lite nojjig. Hur hårt skall insuget sitta egentligen? Tyckte att jag drog åt det hyffsat hårt men man ser tydligt packningen mellan insug/topp. Minns inte om man gjorde det innan! Vågar inte dra åt det för hårt heller liksom. Se bild Länk Märkte också en helt annan sak när jag gjorde själva swirlflapsborttagningen. Det är någon form av läcka som ser ut att komma från där den tjocka slangen (se bild) går in i motorn under insuget, drog åt bultarna när jag hade isär men ser nästan ut som att det är en färsk läcka fortf. Vad kan detta vara? Slangen: Länk Där slangen sitter monterad under insug: Länk Motorblocket nedanför: Länk & Länk |
|
|
Är det nya packningar i så fall kanske det ser lite annarlunda ut tänkt på det? Jag bytte mina nämligen och det var inte identiska iaf.. Gällande oljan vet jag ej vad det är men min var oxå väldigt lite fuktigt dock inte mycket. BMWCS medlem nr. 08105 |
|
| kan det vara vevhus ventilation inte vet jag men nyfiken då jag snart ska byta mina swirlflaps | |
|
Nix det är samma packningar som innan. Glömde köpa och eftersom de gamla var fräscha så lät jag dem vara kvar. |
|
|
Nej Janne det verkar vara en kylslang. Och om du skall göra ingreppet på din så hade det varit snällt om du kunde fota så som jag gjort så vi får se hur mkt mellanrum det är mellan insug/topp från början:) |
|
|
Blanks utrop 1kr!!! Länk |
|
|
Jag tror Kane menade att det är riskfriare att plocka bort jorden, eftersom det inte gör något om skiftnyckeln / spärrskaftet kommer åt plåten. Om du av misstag gör sama sak på plussidan (kommer åt plåt med hylsnyckeln) när du lossar polklämman) så är det natti-natti för delar av bilens elsystem. |
|
| Stämmer Lasse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.