|
|
|
|---|---|
|
Jag lämnade bilen för oljeservice igår och passade på att fråga om det är möjligt att enkelt täta så vatten inte kommer in och immar igen halvljus.Jag har försökt med silikon och tejp länge nu och är trött på det. Killen tog ur rampen och tittade skrattande på mina tejpbitar och sa att det är bäst att köpa en ny pga små sprickor som nog skapar problemet samt att reflektorn va dålig. Skönt med en ny men den kostar 3500 kr så jag blev tveksam.Det är mest ett kosmetiskt problem men bilen är svensksåld så det är godkänt halvljus. Är priset okay eller skall jag söka efter billigare? Mvh Dixie. | |
|
Omkring €299.00/st vill han ha. Värt varje krona kan jag säga efter att ha införskaffat 2. Frakt tillkommer och glöm inte att tala om att du är med i BMW CS stores.ebay.de/8er-shop |
|
|
Vad har du för ambitioner med din E31? Skall det vara en tajt och högst charmig originalvagn, eller en tejpad kebab-racer? Eller något däremellan. Har du ambitionen att det skall vara en original-vagn är det bara att pröjsa. Jag har sett den ena lösningen efter den andra på det här fenomenet. Tyvärr är det ju så att den nedre ljusrampen sitter utsatt för t.ex. stenskott. Jag har sett några som monterat en plexiglas-skärm framför, för att skydda. |
|
|
Vilken sida av dina ljusramper är det som är dålig? Jag har mina gamla kvar om du är intresserad. //Peter |
|
|
Det är höger som har sprickor.Jag är intresserad men varför bytte du? |
|
|
Min högra var också trasig och läckte vatten! Det var en spricka i den svarta plasten som utgör lamphuset som jag hjälpligt lagat med lite plast så det inte läckte. Men två nya blev det så småningom. //Peter |
|
|
Borra ett litet hål i botten så är problemen borta det gjorde jag ingen mer kondens |
|
|
Räcker inte det hålet som finns? //Peter |
|
|
Vilket partnummer har ni beställt på ni som köpt nya? tänkte investera i nya och står i valet att beställa för norden (63 11 8 354 327/328) eller standard (63 11 1 383 177/78) Vad är det som skiljer? Detta är ju bara glasen/lamphuset om jag föstått det rätt? att kabelhärvan skiljer kan jag förstå,men det tänkte jag flytta över mina. |
|
|
63111383177/78 Köpte jag, ja det är bara glasen och fästen inte kabelhärvan. Från Länk //Peter |
|
|
Tack för länken Peter! Ja det blev nytt vilket är kanonfint.Samma pris nu och enkelt att montera. Bilen har vilat i 10 vintrar med samma batterier (Varta 72ah) och C-tek inkopplad och den startar direkt!Jag var lite orolig eftersom jag kör så lite och bara några mil åt gången. Blankt papper med beundran av skönheten och fina ord av bes.killen.Den har bara gått 12k mil så det blir många år att njuta av. Mvh. Dick. |
|
|
Kör mer och längre det befrämjar hälsan. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.