|
|
|
|---|---|
|
Gjensidige samarbetar tydligen med Villaägarnas Riksförbund. Är deras bilförsäkringar bra, och hur fungerar deras skadehantering? Jag valde bort Gjensidige för 1 1/2 år sedan när MX-5:an skulle försäkras eftersom Länsförsäkringar var billigare totalt sett. | |
|
Hade Gjensidige via Solid på en tidigare bil. Råkade ut för skadegörelse (ungar kastade singel från en gångbro över motorväg). De tog in bilen direkt, lackade om hela bilen, bytte alla rutor (glastaket var helt krossat, fortfarande i en bit dock) och fixade samtidigt en parkeringsskada som inte skedde samtidigt (Höger skärm bak, den enda panelen som inte träffades av sten typ). Parkeringsskadan behövde jag inte betala självrisk för eftersom dom "ändå skulle lacka om hela bilen". Då bilen inte ens hade gått 100 mil så var jag jävligt petig med resultatet, vilket lämnade mycket att önska efter första lackeringen. Gjensidige fixade in bilen på en annan verkstad, stod för hyrbil och var alltid lätta att nå och tydliga i sin kommunikation. Tog totalt en månad, sålde bilen efter ett halvår, men jag tycker att dom gjorde deras jobb. |
|
|
Trevligt att höra dd88! Det är säkert någon mer som har synpunkter. |
|
| Jag har haft en hyfsat stor skadereglering med Gjensidige och det gick alldeles utmärkt. Det var en skada i 35000-klassen, som handlade om att någon skottade ner snö på min bil. Det blev rätt stora skador. | |
|
Gjensidige blir 1500kr dyrare på en hemförsäkring och våra 3 bilar så det blir inget byte fn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.