|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har jag köpt mig en e91 320d 2011, och denna saknar motorvärmare. Eftersom hösten verkar ha anlänt så börjar detta bli aktuellt. Hemma står den i varmt garage, men på jobbet är det motorvärmare som gäller. Enligt kollegernas information så slår eländet till och från med 15 minuters mellanrum hela dagen (ska försöka få detta bekräftat, låter märkligt). Frågan alltså, vad är mitt bästa alternativ? Defa's strålningsvärmare för oljetråget lär vara enkel att montera. Calix slangvärmare känns föråldrar, men alternativet med en slangvärmare som har egen cirkulationspump kanske är rimligt? Har någon koll på hur bra detta fungerar på N47 motorn? | |
|
Bör tilläggas att här i Finland har vi nån som importerar värmarna och säljer dem med Defa kontakt. Vilken storlek är det månne som behövs? Länk |
|
|
Hade en E46 med DEFA blockvärmare och samma on/off system med uttagen på jobbet. Inga konstigheter att få bra värme direkt i motorn efter start. Jag förordar blockvärmare iom att det även är lätt att montera, inget kladd med kylarvätska. // Jonas |
|
|
Tack JcN, min tanke var att jag en dylikt kunde jag montera själv, medan en slangvärmare får jag lämna in. Även om jag tror det en värmare med cirkulationspump kan vara bra, så är jag lite tveksam till att installera den kinesiska varianten. Kanske man kunde köra en Defa slangvärmare och en Bosch cirkulationspump eller liknande.. men det blir förstås ännu mera anslutningar. |
|
|
Har just lagt en beställning på en sån här... Länk Efter att ha läst... Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag fick hem hela Calix slangvärmarkittet till min bil igår iaf så det får blir det systemet. Slangvärmare RE485+ kabelsatser Har haft de på bilar tidigare med o de har funkat kanon.. Ska försöka ge mej på de i helgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.