|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska i helgen beställa en 320D GT m-sport med lounge-paket. Funderar lite på om man kan ha en bakåtvänd barnstol i baksäktet för lilltjejen eller om man behöver extra isofix-fästen? Jag undrar även om någon orkar komma med tankar och funderingar på min beställning. Aktuell konfiguration är... Modell BMW 320d xDrive Gran Turismo Färg Alpinvit II Klädsel HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Model M Sport Sportstolar Förvaringspaket Interiörlist Aluminium Hexagon med accentlist svart Park Distance Control (PDC) bak Xenonljus Farthållare med bromsfunktion Belysningspaket M Lädersportratt M Aerodynamikpaket Individual Högglans Shadowline Individual Anthracit innertak Lounge Pack Komfortöppning Panorama glastaklucka Harman Kardon högtalarsystem Eluppvärmd ratt Automatisk sportväxellåda med Steptronic 19" Lättmetallfälg dubbeleker 598 M xdrive | |
|
Hej! Att ha bakåtvänd barnstol är inga problem. Vad jag vet är Isofix-fästen standard i baksätet och även utan går det bra (vi har inte Isofix på vår barnstol i vår 3-serie touring). I GTn är det nog dessutom bra med plats i passagerarstolen fram även med barnstol bakom, det skulle jag inte säga att det är i vår touring. Trevlig spec annars! Jag har aldrig varit en förespråkare av PDC fram innan, men nu när jag har det är det rätt trevligt faktiskt. Så det är nog min enda input till specen. Nej, förresten. ACC Stop&Go är grymt trevlig funktion, så den tipsar jag också om. Ganska överkomlig i pris nu för tiden. |
|
|
Tack för din input! Ja plats i baksätet är inga problem, det är en av anledningarna till att jag köper just en GT. PDC fram är ju inget man någonsin saknat men å andra sidan har jag aldrig haft en så stor bil, ska kolla detta på lördag. |
|
|
Jag rekommenderar också PDC fram. Har "klarat" mig utan det, men nu när jag har det så uppskattar jag det mer än 3kkr. Svankstöd är också något jag uppskattar och tycker att en bil "ska ha". |
|
|
Byter nog till en GT när/om det kommer en facelift nästa år. Förhoppningsvis är chassiet då uppdaterat lika som på facelift f30/31. Tycker nya trean kändes helt annorlunda komfortmässigt än min så jag väntar med spänning på nya GTn. Jag skulle göra några ändringar: PDC fram och bak Skippa panorama och komfortöppning men behålla HK-ljud, kanske hellre lägga pengarna på någon av säkerhetsfunktionerna typ Active Protection, Driving Assistant eller sånt. ACC Stop & Go Tveksam till sportväxellådan.. Dragkrok Helljusassistent Tonade rutor Svankstöd om man tycker det räcker annars ha ett löst svankstöd. |
|
| Apropå parkeringssenorer. Lägg till Park Assist för 3600kr. Det är snart standard i nya bilar. | |
|
Bra spec. Behåll "Lounge Pack" (comf.access, panorama och Harman Kardon) Panoramataket är ett klart trevligt tillval och du får nästan de andra tillvalen på köpet. Hade skippat "säkerhetsfunktionerna". |
|
|
Isofix är standard i GTn. Till touringen kostar det 600kr.. Rek. att lägga till PDC fram. |
|
|
Panoramatak minskar vissa barns åksjuka. Spyor är otrevligt... ------- //Lövet |
|
|
Två av mina glin har åksjuka, inget som varken dämpas eller stegras med panoramalucka, tyvärr :( Rekommenderar postafen och behåll loungepaketet :) |
|
| 328i är betydligt trevligare motor | |
|
Jag har en GT och dotter på 20 månader i baksätet i bakåtvänd barnstol. Gott om plats MEN det är svårt att lyfta in barnet i bilen eftersom dörren sluttar. Så bökigt att jag funderar på att byta bil. |
|
| Riktigt fin spec. Rekommenderar helljusassistenten, beroendeframkallande. Välj inte bort sportväxellådan. Bara växelspakens utseende är värt pengarna. Svankstödet är ett måste anser jag. Komfortöppning och panoramatak är underbart. Sen är det ju detta med BT-koppling också :) | |
|
Hej! Lånar tråden lite: Finns det någon här på Autopower som har bytt till svarta njurar à la (M) BMW Performance? Verkar inte finnas original BMW till 3 GT (F34) enligt min handlare. Stämmer detta? |
|
| Stilren: Det finns inga från BMW, endast backspegelkåpor finns från M Performance till F34, du får köpa pirat om du vill ha svarta. Länk | |
|
Tack Stephan! Dessa lär väl vara tillräckliga och "most bang for the buck"? Länk Samma säljare som du länkade men med original look, dvs. enkla ribbor inte dubbla som på ///M bilarna. Eller hur kommer njurarna idag? Är det dubbla på alla modeller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.