AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.220

Köpa E65 730 några fällor?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har hittat mycket negativt om E65 men väldigt lite nämns om 730ia facelift 258hk

Hur är den drivlinan? Några problem med automaten?

Något mer att tänka på?

Hur stor skillnad på en E65 och en E61? Vill ha en go bil men ändå inget idiotköp vilket jag anser mina tre 740 E38 -95 för till skillnad från de E39 och E61 jag haft.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Är något av följande modeller ett bättre val?

Mercedes CLS

Mercedes S

Audi A8

Finns väl inga andra stora lyxsedaner bortsett S80 som jag kör nu och alla fattigmanslimousiner som Peugeot 607 mfl
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag hade en 02 745i som hade problem med ett dåligt batteri,vilket visade sig i ett antal konstiga fel som lyckligtvis försvann när jag köpte ett nytt batteri.

Hydrauliken till bakluckan var lite svajig men blev bättre när jag fyllt på systemet, vilket inte var helt trivialt.

Hade även problem med att avrinningen från framrutan utmed torpedväggen var igensatt vilket ledde till att vatten kom in i kupén vid passageraren fötter. Problemet försvann när man blåste rent dräneringsrören som man enklast kommer åt från under sidan.

Fönsterhissarna fram pajade båda två samtidigt :-( Var ganska enkelt att byta själv men fanns då bara att köpa nya hos BMW.

Bytte även automatlådetråget som läckte och oljan och då blev den mycket bättre. Att BMW och andra tillverkare säger att det är LIFETIME-olja är vansinne.

Annars en stor och bekväm bil men i min smak inget av "när du älskar att köra" feelingen som BMW är kända för.

Ingen dålig bil i sig men försök att pröva en innan köp så får du själv avgöra om den känns BMW:ig nog för dig. Jag sålde min och saknar den inte det minsta. Dock är nya ägaren supernöjd fortfarande så det är ju en fråga om tycke och smak.

Niklas

Fransosen
on
36
ontoft
Volvo XC90-21
Buick Limited convertible 1958
Ford Mustang GT 5.0 cab 2019
Mycket fina åkbilar, tunga bilar, vilket innebär att framvagn slits fortare än andra lättare bilar, som tidigare sagts, provkör och känn efter ordentligt.

Är du redan användare? Logga in i menyn.