AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.248

Fälg-guide E90 - vilka borde man ha?

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Halloj.

Har numera en E90 också, men ena fälgen är lite uppskavd (höger fram, förstås). Dock gillar jag fälgen som sådan (men gillar inte RFT-däcken som sitter på) (bild: Länk ), men visst hade bilen blivit snyggare med en klassisk CSL-fälg i 18"-19". Inte helt lätt att hitta om man vill ha en original-fälg i bra skick, särskilt inte om man vill komma lite billigare undan.

Så jag tänker att det finns alternativ till original CSL. Min fråga är; finns det en fälg-guide där man kan se vilka fälgar som fanns att tillgå från BMW till just E90, samt i vilka mått? Jag tycker det ser osnyggt ut med E46- eller F30-fälgar på en E90, eller vad säger ni? Kanske F30-fälgar kan funka?

En sak till, ET 34 tror jag att jag har på nuvarande 17"-fälg (225 fram, 245 bak, borde vara 8" fälg?). Vilka ET-mått klarar hjulhusen utan att det skrapar i så fort man har kidsen i baksätet?

Jag vill INTE få en extrem look med 20" Breyton i 10" bak, utan snarare 18"-19" original-BMW med max 255 bak, 225-235 fram. Är 19" märkbart stötigare än 18"?

Vad säger ni?
Transocean
Javisst finns det, kolla här:

Länk

Själv tycker jag om style 193 eller 194
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Tror ni dessa passar utan att ta i hjulhusen? Snygg fälg!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.