|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte höra med er om någon kanske vet vad det är för problem jag stött på. Jag äger som sagt en 535a och min automatiska växellåda har börjat krångla, bilen går att starta och det går att köra med den, men det känns som att den inte har någon kraft. När jag kör med den "vanligt/lugnt" så är det inga konstigheter, men när jag vill trycka på lite så växlar inte bilen upp utan jag måste släppa på gasen för att den ska växla och sen tar det en evighet att komma upp i fart. När jag försöker med en kickdown så varvar bara motorn men ingen effekt, farten blir nästintill den samma. Någon som vet vad detta kan vara och vad jag kan testa/göra för att bli av med problemet? Tack på förhand! | |
|
Jag tycker snarare det låter som något problem med effekten på motorn. Läs av felkoder och jobba vidare utifrån det. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Har bokat tid hos bmw på måndag faktiskt, så får vi se vad dem säger. Återkommer med svar. Tack ola! |
|
|
Tjena, På min 535:a var det nått de kallade trycktransformator, dvs all kraft från turbos gick rakt ut i atmosfären. Har ingen aning om vad det kostade att byta då jag hade mitt på garanti ( nyss köpt bilen när det hände) och fick rejält med svävande svar när jag frågade varför inte priset stod med på det kvitto på jobbet jag fick. |
|
|
Tjena! BMW konstaterade att jag behövs byta min laddluftsslang samt mina vakumslangar och att det var problem... Sagt som gjort så byttes dessa delarna ut men samma problem kvarstår. Bilen ska i veckan felsökas igen och jag får förmodligen svar på Torsdag.... |
|
|
Hej Bilen har felsökts igen och problemet kan nu inte riktigt konstateras.... Men jag tänkte fortsätta med att byta trycktranformatorn som Nightwatch skrev om, och se om det kanske är problemet :) Återkommer med svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.