|
|
|
|---|---|
| När man kollar på bmw:s hemsida så finns nya 1-serien bara som 5-dörrars. Varför finns inte 3-dörrars versionen när den finns i andra länder? är riktigt sugen på att få provköra den nya m135 men vill ha 3-dörrars versionen | |
| Kan det vara ett misstag, eller är det så att 3-dörrars sålt så dåligt att de inte vill ta in den? | |
|
Misstag är det nog inte, handlar nog bara om att den har sålt för dåligt. |
|
|
Audi stoppade A1 3-d och A3 3-d i Sverige förra året så detta är bara en naturlig fortsättning. Självklart kan både Audi och BMW ta in modellerna men då på specifik kundbeställning. Sånt har gjorts förr med 520i M-Sportpaket-95, 540i/6-01 och 535iA-03. 3-dörrars är en mycket impopulär variant i Sverige, VW Polo har exempelvis 5-d som standard i Sverige, 3-d går att välja till samma pris. Någon som sett en svenskreggad VW Polo 3-d facelift? Jag har det då inte. Mvh Stephan |
|
| Stephan735i: Polo WRC och Polo GTI är väl 3-dörrars? | |
|
bmw_jerry: Polo WRC byggdes i 2500exemplar som årsmodell 2014 hösten 2013, till Sverige kom 90st, alla är vita 3-d med xenon och navigator, tillval var i princip blåtand och inget mer, taklucka, 5-d eller annan färg var bara att glömma. Alla WRC är pre facelift. GTI har 5-d som standard precis som övriga Polo på svenska marknaden. Så här står det om man bygger en på vw.se 2-dörrars utförande Information Ingen extra kostnad |
|
| Jerry, om du vill ha tre dörrar, då kan du ju ta 2-serien istället. :) | |
| grelle: Ja tack, men en m135 är billigare och passar min budget bättre :P | |
| Det går tyvärr inte att beställa in 3-dörrars modellen hos BMW. Tro mig, jag har försökt. | |
| kostar det pengar att lägga till en modell i utbudet eller vad är grejjen? jag är sugen på en m135 men bara 3-dörrars. tråkigt bmw :( | |
|
> Det går tyvärr inte att beställa in 3-dörrars modellen hos BMW. Tro mig, jag har försökt. Trist. Fick du någon förklaring? |
|
|
bmw_jerry: Du får köpa dig en beggad 3-dörrars M135 då sparar du ännu mera pengar :o). Min säljare avrådde mig starkt från att köpa 3-dörrars M135 när jag köpte den jag har nu för att han trodde att den skulle vara helt iskall på beg-marknaden, dom som vill ha 2-dörrar köper 2-serien istället sa han då. |
|
| Nej, tyvärr. BMW Sverige svarade endast att de har försökt men det finns inga specialvägar för att genomföra köpet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.