AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.325

F21 LCI på bmw.se

När man kollar på bmw:s hemsida så finns nya 1-serien bara som 5-dörrars. Varför finns inte 3-dörrars versionen när den finns i andra länder? är riktigt sugen på att få provköra den nya m135 men vill ha 3-dörrars versionen
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kan det vara ett misstag, eller är det så att 3-dörrars sålt så dåligt att de inte vill ta in den?
Misstag är det nog inte, handlar nog bara om att den har sålt för dåligt.
Audi stoppade A1 3-d och A3 3-d i Sverige förra året så detta är bara en naturlig fortsättning. Självklart kan både Audi och BMW ta in modellerna men då på specifik kundbeställning. Sånt har gjorts förr med 520i M-Sportpaket-95, 540i/6-01 och 535iA-03.

3-dörrars är en mycket impopulär variant i Sverige, VW Polo har exempelvis 5-d som standard i Sverige, 3-d går att välja till samma pris. Någon som sett en svenskreggad VW Polo 3-d facelift? Jag har det då inte.

Mvh Stephan
Stephan735i: Polo WRC och Polo GTI är väl 3-dörrars?
bmw_jerry: Polo WRC byggdes i 2500exemplar som årsmodell 2014 hösten 2013, till Sverige kom 90st, alla är vita 3-d med xenon och navigator, tillval var i princip blåtand och inget mer, taklucka, 5-d eller annan färg var bara att glömma. Alla WRC är pre facelift.

GTI har 5-d som standard precis som övriga Polo på svenska marknaden. Så här står det om man bygger en på vw.se

2-dörrars utförande
Information
Ingen extra kostnad
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jerry, om du vill ha tre dörrar, då kan du ju ta 2-serien istället. :)
grelle: Ja tack, men en m135 är billigare och passar min budget bättre :P
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Det går tyvärr inte att beställa in 3-dörrars modellen hos BMW. Tro mig, jag har försökt.
kostar det pengar att lägga till en modell i utbudet eller vad är grejjen? jag är sugen på en m135 men bara 3-dörrars. tråkigt bmw :(
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
> Det går tyvärr inte att beställa in 3-dörrars modellen hos BMW. Tro mig, jag har försökt.

Trist. Fick du någon förklaring?
bmw_jerry:
Du får köpa dig en beggad 3-dörrars M135 då sparar du ännu mera pengar :o).
Min säljare avrådde mig starkt från att köpa 3-dörrars M135 när jag köpte den jag har nu för att han trodde att den skulle vara helt iskall på beg-marknaden, dom som vill ha 2-dörrar köper 2-serien istället sa han då.

Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Nej, tyvärr. BMW Sverige svarade endast att de har försökt men det finns inga specialvägar för att genomföra köpet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.