|
|
|
|---|---|
|
ska beställa nya fjädrar fram till min e-61 bmw520 da med m-fjädring -08. blir inte klok på vilken sachs fjäder som motsvarar m-sport fjädern fram någon som har koll eller vet vilken som är importör till sverige på sachs fjädrar. på sachs egna hemsida får jag fram 12 olika nr.på fjädrar och där står det att de passar orginal, sport samt m-sport fjädring. | |
|
Skumt på Sachs sidan.. Men det står något om färgmärkning? Går det att se något sådant på fjädrarna du har idag? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag trode också på färg markeringen, skruvade av hjulet för att kolla Det enda markering jag hitta var en strek kods etikett där det stod Antigen g2 eller d2 ingen färg markering. Tänkte att fjädrarna var byt vid något tillfälle till eftermarknads fjädrar. Men efter lite googlande på bildelsbasen så verkar samma strekod sitta på Andra. Fyllde i ett fråge formulär på sachs hemsida för att få någon klarhet, men får inte Iväg formuläret, hittar ej heller någon svensk distributör/importör som man skulle Kunna ställa frågan till. |
|
| Annars är det någon som har erfarenhet av Lesjöfors fjädrar dom har bara två alternativ med m-fjädring ochstandard fjädring hur är dessa bra eller stor skillnad mot orgnal? | |
|
Det där har jag också funderat på. Vad jag kunnat få fram från BMW (till E39) är att fjädrarna finns i steg om 25kgs vikt! BMW har en fjäderkalkylator där man anger vilken utrustning bilen har (=vikt) sen kan man ange extra vikt i steg om 25kg och så trillar ett orginaldelsnummer ut. Problemet är att jag intr hittar något sätt att omvandla det till eftermarknad. Det verkar inte finns lika många varianter. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
M-sport skall väl sänka 30 mm har jag för mig? Det är väl bara att leta efter en fjäder som sänker just 30 mm, det brukar ju stå "-45 mm" och liknande på fjädrarna. |
|
|
Javisst, men 100kg gör ju flera mm så exakt kommer det inte bli. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Ringde bmw och fick oem nr på fjädrarna och kunde Då översätta på sachs sida vilken fjäder som överens stämde. |
|
Transocean |
Marin 849 skrev: "Vad jag kunnat få fram från BMW (till E39) är att fjädrarna finns i steg om 25kgs vikt! BMW har en fjäderkalkylator där man anger vilken utrustning bilen har (=vikt) sen kan man ange extra vikt i steg om 25kg och så trillar ett orginaldelsnummer ut." Det där kallar jag tysk precision! |
|
Ringde bmw och fick oem nr på fjädrarna och kunde Då översätta på sachs sida vilken fjäder som överens stämde. |
|
| Har erfarenhet av Lesjöfors fjädrar (bak, e39, sedan) ett år efter inköp gick båda av. Jämn kvalité, en månad mellan avbrotten. Fått nya på garantin men jobbet får man göra själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.