|
|
|
|---|---|
|
Har det sämsta ljudpaketet i min E90, ska skaffa nya rutramar och lurar på detta paketet. Är ju ingen DSP med men detta borde väl bli ett rejält lyft till att börja med ? Länk | |
|
Har inte lyssnat på en bil med detta kit men som jag har uppfattat det så ska en uppgradering av bara högtalarna bli en schysst förbättring. Kodningen av HUn till HIFI borde vara nästa steg och ge ytteligare lite bättre ljud. Ring och hör med dom vet ja, de borde ha installerat nåt sånt kit tycker man. Funderar själv på att låta dom installera dsp-versionen till mig, mest för att det blir bra på en gång samt att jag inte är jätteförtjust i att hålla på och mecka. |
|
| Kunde inte bestämma mig så jag slog till på deras Platina paket :) | |
|
Nice :-) Lurar lite på guld-versionen men det får nog vänta ett tag. Servicelampan började lysa för ett par dagar sen :-) Ska du låta dom installera eller gör du det själv? |
|
|
Skulle tagit guldpaketet men Tonny hos ljudbyggaren rekommenderade starkt platinapaketet. Har kollat runt och frågat folk som är duktiga på billjud och prisskillnaden mellan guld och platina är inte så stor och man får ett riktigt schysst paket. Jag ska ändå behålla bilen ett tag till och vill inte vara dumsnål när jag ändå lägger ner pengarna. Jag själv kan inte installera ett sånt här paket men jag får hjälp av en riktigt duktig billjudsgubbe :) |
|
|
Ah, bra info. Jag trodde ett vanligt steg va att föredra före digitalt men kanske inte i detta fallet. Har jag fått den uppfattningen när det gäller hemmabio och stereo, så baserat på det utgick jag från att samma gäller i bilstereovärlden. Lite så tänker jag också men främst att det inte blir tillräckligt bra förrän man lägger några tusen till. Känns som de 2 första alternativen blir för mycket kompromisser pga omständigheter med Base-stereon. Du får gärna återkomma och berätta hur du tycker det låter när du installerat klart och lyssnat lite på det :-) |
|
|
Jag lovar att återkomma med hur det blev :) |
|
| Ja då var platinapaketet på plats i bilen. Vilket sjuhelsickes lyft det blev ! Är supernöjd ! Rent ljud och man kan kräma på duktigt utan att det låter illa. Bra tryck från golvbasarna också, är mycket imponerad. Kan varmt rekommendera det här systemet :) | |
|
@ thomas77 Har du PDC i bilen? Fram och/eller bak? Isf hur låter ljudet från pdc och gång samt ev BT och naviröst? |
|
| Har PDC bak men har inte märkt att det skulle låta annorlunda nu. Nav och blåtand har jag inte. | |
|
@Thomas77 Tack för omdömet 👍 Det får nog bli ett sånt paket så småningom. Bilen servades men polisen tyckte att jag skulle åka buss ett tag, så får se när det kan tänkas bli :-) |
|
| Ja det tycker jag du förtjänar efter att ha fått åka buss på obestämd tid :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.