AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.568

Sänkning av x3:a

Le
15
Lennart525
X3 30dxdrive -12
Funderar på att sänka en x3 20dA -12a, ser att bsr har en sats som sänker 30mm, skulle nog få ett snyggare utseende, då hjul husen är stora nu. Är det någon som gjort detta och hur blev det i såfall stötigare, stabilare, spårigare berätta.
Kör nu med 17" men funderar på att sätta på 18" men inte bredare än 225.
Varför sänka en SUV, är det inte bättre att köpa en vanlig lågbyggd bil isåfall?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
bmw newbie, tror du att en modern suvs primärt köps för att köras i terräng? Det var länge sedan det var så... :)

Stötigare blir det eftersom fjädringsvägen kortas.

Du tror inte det gör mer att sätta på lite större och fetare fälgar. Typ 19" med bredare hjul, innan du ger dig på sänkningen? 17" med 225 bredd är ju standardstorleken, och standardstorleken är ju sällan särskilt rolig. Tror det visuellt kan fylla hjulhusen mer än att sänka bilen. 19" fälgar kommer ju också minska komforten.
"bmw newbie, tror du att en modern suvs primärt köps för att köras i terräng? Det var länge sedan det var så... :)"

Nej, men jag köpte SUV just för att jag ville ha lite längre fjädringsväg och "ballong"-däck. Hade jag velat ha en låg bil hade jag köpt en 3-serie istället.
Ma
25
Mazdata
325d -09
X3 20d -15
Hur blev det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.