|
|
|
|---|---|
|
Som sagt , dessa lampor lyser konstant på instrpanelen. Bakgrunden är att jag mekade med värmeventilerna och då skulle man enligt bmwpowers mekartips-sida lossa minuskabeln på batteriet. När jag var klar och satte tillbaks kabeln och sen startade bilen så lyser dessa lampor(ABS ASC) konstant. Dom blinkar dock till precis när man startar, men det gör ju "alla" lampor på panelen. Det konstiga tycker jag är att , vad f-n har värmeventilerna med ABS och ASC att göra ? Inget förmodligen men jag misstänker att nåt fick spel när jag satte tillbaks minuskabeln. Nån klippa som vet va f-n jag ska göra ? Tack för alla svar , hoppas det är "nåt enkelt". Kollade säkringingarna i boxen under huven, alla hela. Kanske det finns nån liten hemlig uslingssäkring nånannanstans ? / Mvh Snurrig | |
|
Piiiiiiiinnnnssssssaaaaaaamt !!!!!!!!!!!!! Jag respekterar detta forum till 100% och den ska behandlas med respekt och inge skitinlägg ska läggas in här, men..... Satt på kontoret och grubblade över mina lampor .....OCH som en blixt från klar himmel PANG va f-n jag hade ju inte satt dit en kabel på värmeventilerna !!! Rusade ner i garaget och ...javisst där hängde en lös usling. Satte dit den glatt och med spänning , startade bilen och ...TJOHO funkar nu ! Ibland blir man trött , man tror man gjort rätt och grubblar som bara den och så visar det sig i alla fall att man själv är boven. /Mindre Snurrig |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns det nått bättre för självkänslan att hitta felet själv.:)) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.