|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, detta har diskuterats tidigare men då jag har väldigt lite kunskap inom området så förstår jag inte alla begrepp och dylik som används och förstår helt enkelt inte riktigt hur jag skall gå tillväga. Tänkte därför dumförklara mig själv och be om hjälp här. OBS: Finns en TL:DR längst ner. Jag har en E39 530 -02 med business paket/stereo som jag tänkt installera en baslåda i, samt byta ut stereon mot en eftermarknads, då jag vill kunna använda AUX och USB. Jag har baslåda, kablage till denna samt en monteringsram för en single-din stereo, men är osäker på vad jag mer behöver för att kunna installera en ny stereo samt använda multifunktionsratten. Var inne på BRL och hittade dessa två: Länk samt Länk. Bägge två är budget stereos men har AUX och USB ingång samt "saknar" dvd läsare. (vilket jag uppskattar då de inte är lika djupa som de med dvd läsare, alltså tar de inte upp lika mycket plats) Letade sedan efter de adapter-kablar jag behöver men är väldigt osäker på vad jag behöver och vill inte slösa pengar i onödan. Så om det finns någon som orkar ta en titt på de stereorna jag länkade och kunde rekommendera mig en utav dem (eller någon annan) samt förklara vilka adaptrar/kablar jag behöver ha för att kunna montera allt så skulle det verkligen uppskattas. TL:DR: Vad för adaptrar/kablar behöver jag för att montera en eftermarknads stereo i en E39 530 -02 med business paket/stereon (Har redan monteringsram) | |
| Varför kontaktar du inte BRL? | |
| Tidspress, måste beställa tidigt imorgon för att få hem allt innan fredag, och jobbar hela dagen imorgon. Därför vände jag mig hit. :) | |
| Eftersom det inte är helt enkelt att få alla modellunika prylar rätt för din bil så är det bättre att BRL får ta det ansvaret. Jag föreslår att du kollar om din stereo har runda eller flata stift i huvudkontakten innan du beställer. | |
| Kanske får göra så då, och hoppas att allt hinner komma i tid, men tack för hjälpen iallafall :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.