AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.359

Ej korrekta varningar i infodisplay, E34 540-94

Är nybliven ägare till en E34 540-94 i ett smått fantastiskt skick. Bilen har blivit väldigt väl omhändertagen, är helt rostfri och alla större (läs kostsamma reparationer) som är vanliga för biltypen är åtgärdade.
Det enda som dock stör mig, vilket även den fd ägaren informerade mig om, är att jag varje gång då halvljuset sätts på, får upp varningar i informationsdisplayen om att i princip samtliga lyktor är trasiga. Dvs varselljus, backljus, blinkers etc. Detta sker enbart då jag slår på halvljuset vilket i och för sig känns rimligt. Självfallet fungerar alla ljus,

Det här fenomenet har enligt uppgift existerat under många år, och tidigare ägare har provat att byta glödlampor, byta insatser fram (nya), gått igenom samtliga kontaktpunkter och reläer samt även stämt av jordpunkter.

Är det någon som kan ge mig hjälp i hur jag går vidare? Till saken hör att bilen är importerad och vad jag förstår så är sidoblinkers eftermonterade?

Om någon har upplevt samma fel eller har idéer om hur jag inleder min felsökning tar jag tacksamt emot hjälpen.
Pröva att koppla ur höjdjusteringsmotorerna till halvljuset. Där brukar felet sitta. Sidoblinkers som inte har med detta att göra är världsstandard på sena 94:or byggda mars och april-94 innan dess tillval i Tyskland, lagkrav ibland annat Italien och Danmark.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.