|
|
|
|---|---|
|
Börjar småningom bli dags att köpa vinterdäck till X5 an och är inte så insatt i vilkna däck som gäller till denna biltyp, kan bara vinterdäck till låga bimmers :) Självklart ska det va med dubbar å premium märke typ Continental, Nokia eller Michelin . Har BMW original 18 " fälgar , så den biten är klar . Vad kör ni med ? Vad rekommenderar ni ? Vilken profil gäller på 18" ? All input tas tacksamt emot :) | |
| Nu har jag en E53 men kör med 255-55-18 runtom. Dubbade continental. | |
|
Jag har 255/55 -19 med Nokian Hakkapeliitta 7 SUV, lätt störd på att jag inte har Hakkapeliitta 8 SUV för de fanns inte inne när köpte nya vinterdäck. 8an är mycket tystare än 7an. Annars är Nokian kung på vinterväglag i alla kategorier - tyvärr är prislappen därefter också. |
|
|
Spana inn Hakka 8 faktiskt , tror dom e bäst :) Å billigare än Continental ice contact :) Kör med 18 " Hakka 5 på vintern med Z 4 an å är sjukt nöjd :) |
|
| Jag hade Hakka 7 suv på min E70 och dom var bra. Nu har jag iofs en helt annan biltyp osv men jag kör på Hakka 8 nu och det är överlägset de bästa dubbdäck jag kört. Greppet på snö och is är suveränt! | |
|
kör på 20" conti |
|
|
De blir Hakka 8 Suv . Blir 255/55 bra på 18 " ?? Tack för all input :) |
|
| Det blir nog skitbra! Nu ingick det i princip oanvända conti till min bil, men om jag köper själv till mina privata bilar köper jag alltid Hakka :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.