|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, lite konstigt formulerad rubrik men tillåt mig att förklara. Ska införskaffa mig en E36 kupé som är tänkt att det ska byggas banbil av nu under vintern. I mitt letande hittade jag en väldigt fin E36 328 Sedan till ett bra pris. Det jag undrar nu är om det är vettigt att använda en Sedan som reservdelsbil till en Kupé, självklart passar inte dörrar, sidokjolar och kardanaxel. Men saker som Motor, vxl låda, bakaxel samt allt som finns "framför framrutan och bakom bakrutan" borde väl passa rakt av? Eller är jag helt ute och cyklar? | |
|
Är inte helt 100. Men har för mig att coupen är bredare, iaf på e46 va de så. Rätta mig gärnaom jag har fel. |
|
| Har för mej att coupens huv är längre än sedan och att framskärmar är annorlunda, samt att framrutan skiljer. Vill även minnas att det inte är samma framljus eller bakljus. Dvs ja tror du får rikta in dej på att det inte är mycket som går att använda karossmässigt... | |
|
Lite synd om det inte går att använda kaross delar, men karossen går ju då att sälja vid sidan om, var så bra pris annars så att bara motor, låda + allt krimskrams känns värt pengarna. Men får tacka bägge två för svar, vart man lite klokare iallafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.