AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
24.572

Dieselvärmare fjärrkontroll bmw f11 2011

Sida 1 av 2
Be
2
Bennyb
525da touring -11
Hej nyinköpt bmw f11 med dieselvärmare och min fråga är hur denna fjärrkontroll fungerar?
Är det någon inställning i bilen som gör att den inte startar med fjärren ?
Tempratur gräns?
Kupe värmaren som styrs via bilen startar upp iallafall men dok ej via fjärrkontrollen.
Fjärrkontrollen lyser grönt när jag trycker på start men får ej en bekräftelse
På att den pratar med bilen.
Gör jag fel ? Upplys mig gärna :-)
ta
27
tape
530da x-drive Touring -15
Långtryck på "1/0" sen "start" då ska lampan på fjärren blinka grönt, får den ej kontakt blinkar den rött har ja för mej.
Så funkar då det på min f11.
Är det för varmt ute eller för lite bränsle eller dåligt batteri i bilen startar den inte.
Be
2
Bennyb
525da touring -11
Vet någon vilken tempratur den startar först vid användning av fjärrstart ??
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Vad jag minns går gränsen vid 15 grader.

Har du ingen instruktionsbok? Det mesta står ju där.

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
ei
51
eis
X5 45e - 20
530e - 18
Värmaren har för det mesta funkat bra för mig med ett undantag. Jag använder appen i telefonen för att starta värmaren. De har hänt 2-3 gånger under vintern att jag fått felmeddelande tillbaka. Om jag då istället använt tjejens telefon (eller vice versa) så har den startat. Klart skumt tycker jag, någon som varit med om liknade? Gäller en 535dx 16
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
eis: Jag har den senaste tiden fått felmeddelande ang start av värmaren via appen (Aktivera direkt) Har då provat igen och den har startat utan problem. Någon gång har även tidsinställningen misslyckats. Inte roligt att komma ut till bilen 04:30 och inse att värmaren inte startat.. Tycker också att den tar hejdlöst lång tid på sig ibland att upprätta sin "säkra anslutning" till fordonet.

// Jonas

186
Göran69
520d (Lci-2) -14
Prövade häromdan,då det var -17,dels med fjärrdosan (gav systemet 20min),det blev inget vidare varmt. Sen stängde jag av systemet med dosan,gick i i bilen å vred igång timern. Detta gav ett betydligt BÄTTRE resultat,kan ju iofs bero på att ytterpemperaturen stigit till -12 grade,några timmar senare...
Hej. Jag har för mig att värmaren kör upp till den temperatur du har inställd på klimatanläggningen.

//jimjam
När värmaren fungerar som den ska ger den en effekt på 5kw. (Väldigt kraftfull)
Den infon står det på min f11.

//jimjam
Se
49
Selan92
520D Touring -15
Hej

Lånar tråden lite här. Har någon annan upplevt problem med fjärrkontrollen? Jag får inte lampan att hålla sig lyst oavsett hur länge jag håller inne på knappen. Den lyser när man trycker men håller sig inte grön så jag kan trycka på start. Något tips?
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Selan92: det du beskriver inträffat när batterierna är dåliga.
Se
49
Selan92
520D Touring -15
Okej så batteribyte ska lösa det? Vad är de för batterier i och hur öppnar man dosan?
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Det är två stycken AAAA-batterier i dosan för fjärrstyrning av värmaren. Notera att det är fyra stycken A:n i batterinamnet. Lite ovanlig storlek. Finns hos Kjell och Company.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Se
49
Selan92
520D Touring -15
Tack så mycket! Men hur öppnar man dosan?
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
För ett par år sedan trodde jag att batterierna i dosan var slut. Det var de inte. Det räckte med att jag tog ur dem och satt tillbaka dem så att dosan startade om.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Att byta batteri: Håll dosan med knapparna uppåt. Tryck hårt nedåt med en bred skruvmejsel i skåran som finns i kanten på kortsidan på dosan i hålet där du har nyckelringen. Då öppnar sig dosans lock nedåt.

Lite svårt att förklara i ord. Jag övade nyss innan jag skrev inlägget.

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
Se
49
Selan92
520D Touring -15
Jag tror jag förstår men förstår inte hur jag ska komma åt skåran. Är ju en tjock kant i vägen där nyckelringen sitter
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Locket som sitter på undersidan har en flärp som låser i skåran. Man trycker på flärpen i skåran snett nedåt mot kortsidan så att flärpen släpper i snäpplåset.

Håll dosan i våg med knapparna uppåt och nyckelhållarhålet åt höger. Tryck snett nedåt åt vänster i hålet med ca 10 graders avvikelse mot lodlinjen så att skruvmejseln ligger an mot flärpen.

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
186
Göran69
520d (Lci-2) -14
En helt vanlig matkniv funkar allra bäst,då den inte har några vassa kanter,men idealisk tjocklek...
Se
49
Selan92
520D Touring -15
Alltså frågan är om vi har samma värmarekontroll.

Länk

Sådär ser min ut
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Ja min ser också ut som i filmen.

I rather go ponding
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.