|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har haft problem med min 320i 09- med att motorlampan lyser. haft in den på BMW verkstad och där sa dom att injektorn till cylinder 4 va trasig så nu har jag köpt en ny sådan och satt in den. men ändå lyser lampan och bilen "huttrar/skakar" när jag kall startar den. grejen va den att när vi bytte injektorn på cylinder 4 så försvann den felkoden att cylinder 4 misständes så de va ju bra de! men kan de även vara så att tändspolen har blivit dålig på grund utav att injektorn varit dålig? Kan tilläggas att tändspolen på cylinder 4 var extremt sotig jämnfört mot dom andra. vi provade att flytta tändspolen till cylinder 1 o då blev de felkod på att cylinder 1 misständes... kan de alltså vara så att både injektorn och tändspolen på cylinder 4 var/är dåliga och kan de blir så att tändspolen kan bli kass om injektorn är det? MVH // viktor | |
|
Låter som du själv felsökt och kommit fram till att tändspolen behöver bytas. I vanliga fall bruka man byta tändspole i samband med spridare. Är dock min egen slutsats från forumet.. Första gången bytte dem 1 spridare och spole till mig, men när bilen strulade ngra gånger till så fick jag övriga 5 spridare utbytta men inga spolare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.