|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som köpt rondell fälgar genom den annonsen som är med i motorbörsen. paket med däck 17" för 12.500. Någon som vet vad det är för kvalitet med tanke på dom varningar angående dessa fälgar?? bmw forever | |
|
Enlight me gällande de varningar som finns. Vilken modell gäller det? |
|
|
58 heter dom väl. det har ju skrivits en massa om 2 hands sorteringar o liknande på forumet. bmw forever |
|
J.B |
En fundering bara , finns det belägg för att dessa fälgar är andra hans sortering ? , eller är det bara för att dom är billiga , eller hörsägen om att någon enstaka fått ett par dåliga , det kan man ju få av kända märken också , så man inte dömmer ut någon på grund av ett rykte bara. J.B |
|
J.B: Allt framgår i tråden om han vars rondell havererade vid inbromsning med E32. Använd sökningen så finner du snabbt svar på dina funderingar :) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
jag vet inget mer än det jag har läst här på forumet, många är för o lika många klagar så det är lite svårt att se vart det lutar. Men vad jag har förstått så säger folk att det finns andrahandsortering på marknaden. min ursprungliga fråga är om nån köpt fälgar på dessa lågprisannonser o vad dom har att säga om dom. 14.500 för 18 tum med däck är ju ett bra pris!!! bmw forever |
|
| Har 18" Rondell 58 själv och jag har då inte haft några som helst problem med dom..snygga fälgar till ett bra pris =) | |
| Jeg har hatt 2 sett med rondell 58. Det første til en 740 E38 i 8,5 og 10x18,og nå har jeg 8,5x17 på vinterdekkene til min 328ci 2000.Felgene er fine og jeg har ikke hatt noen problemer med ubalanse,dårlig lakk eller noe sånt.Du kan trygt kjøpe disse. | |
|
det lär ju itne finnas 2:a sortering på fälgar, möjligtvis om dom är något skönhetsfel på dom, men jag tror knappast man kan få tag på billiga fälgar som riskerar att gå i bitar bara för man gör en hård inbromsning eller liknande, låter ganska otroligt om företag medvetet lämnar ut sådana produkter på marknaden. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Kostar nya 18" med däck bara 14.500? Låter extemt billigt. Jag har också sett annonsen med 17" rondell 58 för 12.500, är det samma kille som också säljer 18"? | |
J.B |
Jag hadde bara en fundering , man kanske inte behöver avfärda fälgarna bara för en incedent eller några !! eller hur , skulle man göra det så skulle man ju efter detta forum inte våga köpa en M5 då topprenovering enligt vissa verkar vara en sak man får räkna med då man köper eller äger en sån ,bara en jämförelse, kanske en hår sån , beror nog på hur man kör också o sköter sin bil , jag tänkte bara att han som frågade inte kanske behöver bli avskräckt totalt för fälgarna o inte köpa dessa på grund av rykten bara och att det inte fins några konkreta bevis på att dom är helt värdelös. Man skall inte dömma alla efter en kam brukar man säga. Det finns säker många nöjda ägare av fälgarna också , som synes här. Skäll inte ut mig för att jag funderar ,men det är ju bra om synpunkter kan få komma fram. J.B |
|
J.L ja det är samma kille som har dom för 18" för 14.500kr. 17" för 12.500 bmw forever |
|
|
Köpte 17" 58:or med Fulda 235/45 för 11.500kr Inga som helst problem. /Lasse |
|
|
Jag har sålt ett X antal uppsättningar av Rondell hjul, både 17" och 18". Bra hjul till bra pris. Mvh Marin |
|
| Köpte fälgar på gummihuset. Fälgarna heter super DTM och är identitska med Rondell 58(säkert samma fälg). Betalade 7800 exl däck 8,5x17. Har haft fälgarna i ca 6 månader. Kvaliten är mycket bra, bla så ser du det vid balansering då fälgarna är riktigt runda. har haft märkesfälgar tidigare tex Lorinser till Mercan. På ett 10 års perspektiv kanske du har en bättre finnish på märkesfälgar samt att riktigt dyra fälgar har en bättre lägre vikt. Kan annars rekomendera dessa fälgar, dom är dessutom skitsnygga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.