AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
552

Fel på nivåregleringen.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Har fått något fel på nivå regleringen"suspn levling"lyser i displayen.har kollat kontakter till stötdämpare samt olje nivån till dessa.Är det någon som har råkat ut för detta och vad kan felet vara.750 il-91
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan Pegasus
Känner igen det hela allt for väl.På min bil alternerar det mellan suspension lev och p.a.s oil,
lite till och från.Ibland kan jag köra i 30:mil utan larm,ibland 4 km.
Kolla om du har ett läckage under motorn, kan vara både höger och vänster sida.Det går en hydralslang från botten av nivåkärlet ner och under motor från vänster till höger sida.Slangen är ganska lätt att byta(finns beskrivning på forumet).
Sen har du en backventil på vänster sida bak i bilen uppåt vid en liten längsled rörlig arm.Den kan du ställa in nivån med.Om du har ett pipande ljud (typ fågel)från b-ventilen så behövs den bytas,och det är den som trycker ut oljan på vänster sida där fram.Har försökt ett tag att få svar
själv på problemet men insett att det kan vara bökigt att fixa,dessutom kan det bli klart kostsamt
om det krävs byte av dämpare och klockor.Har funderat allvarligt på att byta till vanliga dämpare men skam den som ger sig.Ska träffa min mekar kunniga kompis imorgon kväll.och förhoppnings vis kommer vi ett steg till på vägen.
Mvh Dic.

m97_fgk
På min fars 750iLA, 1992 så hade den armen till nivåregleringen rostat av och gick att beställa genom bmw för en billig pennig. Dock vill jag minnas att den satt högerbak nästan precis innanför hjulet

/H
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Hej Dic.Jag får ta och hissa upp bilen och se .var på BMW i Örebro idag dom skulle ha tusen spänn för att koppla upp och felsöka,skulle ta ca 10 min,"bra tim peng."Mvh pegasus.
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Tackar"H" man får leta lite där bak också.Mvh pegasus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.