AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
619

Drog av en bult på växel

Pl
30
Plumb
320d -99
318tds -97
Håller på att byta automatlåda på min 525:a och då jag öppnade på troget för att byta olja å filter drog jag av en bult jag provade att borra i den och satte dit en "grispitt" men jag drog av den min fråga är då om ni tror att det går att köra utan en bult på tråget eller om de kommer att läcka olja det
Kn
97
Knugen
525 TDSA -93
Det skulle kunna gå men mest troligt är tyvärr att det kommer att läcka. Jag antar självklart att du byter packning,köp då packning på tub och smeta runt den trasiga bulten på bägge sidor av packningen.
Riktigt rikligt och låt det härda ordentligt innan du fyller lådan o startar motorn.
Lycka till!!

Diesel Performance.....
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hmm jag har hållt på att mecka en del men jag har aldrig kommit på ngn såkallad grispitt som jag sett flera på forumet nämna.
Har ni ngn läng eller ngt till en bild på en grispitt?

E det en sådan som man borrar in i bulten och sen slår in en metallpinne som man skall skruva på?
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Det är en vänstergängad konisk tapp. Ej helt olik den ädla delen på grisen.
Man borrar ett hål i mitten på den avdragena bulten, skuvar in "pitten" med vänstervarv när den fasnar är det meningen att bulten skall följa med ut. Detta brukar ej lyckas eftersom den avdragena bulten expanderar och fasnar ännu hårdare.
mvh

BLJ
bo
42
bowmore
BMW 540ia -94
de finns bättre grejer ... kolla på www.luna.se
sök efter skruvutdragare...rigid har en kanon bra sats (men dyr)art.nr0507-0107

Tangentbordet är lite svårstyrt, men jag tror att jag har alt under ctrl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.