AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.372

tändspole

no
347
noah
E65 730D
hej jag har en fråga
jag vill bytta mitt tändspole och tittad på Mekonomen hem sid och där hittaed jag en tändspole till min 735 fårn 1988 för 545:- och sen surfa jag till Biltema och där hitta jag en Högeffekt tändspole för 135:- och de var den dyrast dom hadde
våga jag köpa den?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om jag vore dig så skulle jag akta mig för Biltema, det kan ju faktiskt bli en vana att handla där. Det är inte samma kvalitet som på BMW.

//Schnitzer
no
347
noah
E65 730D
de skulle vara illa
först Biltema och sen röd Volvo
men 400:- är minst 8 starköl!
Kan dom vara så dålig?
BMW gör inga egna tändspoler.

Om jag inte har helt fel så är det en högeffekts spole du har på bmw'n och spolarna på Biltema Är till volvo 142 mm inget att sätta på en BMW kolla på spolen så ser du hur många volt mm det skall vara....

Och om saningen skall fram hur får man en tanke om att köpa en bil tema del och sätta den på en 7-serie ?
Har man inte problem så får man ...

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Köp tändspolen på Mekonomen.INTE Biltema.
Kolla också vad BMW tar för en sådan, kan vara billigare än Mekonomen.Ta en vit helg till bilens förmån. Är det nått fel på spolen som sitter där??
Finns ingen anledning att byta annars.

MVH
Hasso
no
347
noah
E65 730D
tack
jag vet inte, bilen små rycker när jag motorbromsa
men bara runt 1500 RPM
som om bilen vet inte om den ska motorbromsa eller rulla fri
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om bilen smårycker så kanske det kan hjälpa med att byta tändstift?

//Schnitzer
no
347
noah
E65 730D
Om jag booter om bilen så har jag en tomgång some gå up och ner från 650 till 2000RPM
Men om jag kör med bilen så gå bra tills jag motorbromsar dom komer rycket runt 1500RPM
Jag tro inte att de är spole men jag har testat alt annat
ICV
TPS
Kamgivare
ECT
Och nu tro jag att de kan vara DME
Tomgång är nu 650 RPM efter en 2 dagar men ryck är kvar
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag bytte tändkablar (orginalsats). Hade lite småryckningar vid jämnfart gaspedal nästan i 0 läge. Blev helt bra, felet var knappt mätbart i ohmmätaren men det störde hela electronik systemet på bilen som ej var en Bmw men har liknade system. Pratade med en "expert" som sade att vid ryckningar vid lite/jämn gas så är det för det mesta Tändkablar eller stift som spökar på en modern bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.