|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Har en BMW535-98 där radion har lagt av Finns det någon som vet var man kan få tag på en sådan eller var man kan laga den Det är en Business RDS och sitter monterad bak i bagaget | |
|
Hej Åke. Själva radiodelen sitter väl framme i panelen, möjligen har du slutseg och ev. CD-växlare i skuffen. Beroende på om du har MID-panel (avlånga 2-läges funktionsknappar och två raders display) eller inte så sitter radion bakom displayen eller uppe under luckan. Lyser något i displayen, söker den in och stannar på stationerna? Om inte skulle börja med att kolla säkringar, kablage och kontakter bak på radion. Kanske antennfel om du bara hör sus och brus, men bandare/CD funkar OK. FP |
|
|
HEJ! Enligt BMW så är det radiodelen som sitter bak i bagaget TYP:PHILIPS BMW BUSINESS RDS 65.12-8376162 Jag har ingen cd-växlare men den är utrustad med TV o NAVI o BANDARE GPS funkar men inget ljud.Bandare funkar inte Färddator funkar.Displayen för radion på TV-skärmen går inte att få fram |
|
|
TV och NAVI ändrar ju lite på förhållandet. Tyvärr har jag inte varit i någon dylik och skruvat, men du har säkert rätt i att radiodelen sitter där bak. Och tyvärr vill förmodligen BMW bara byta ut delarna, fast det säkert går att laga. Problemet är att man inte kan köra radion på ett enkelt sätt urmonterad, utan specialutrustning. En del felsökning på strömförsörjning osv skulle nog gå att göra trots allt. FP |
|
|
Tips: Leta efter grejorna på www.bildelsbasen.se Jag har sett att dom finns där ! (Det är alltså ett register över bildelar på skrotar) OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.