AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.100

Ett varv på Ringen

Sida 2 av 2
Mi
542
Micke R
328i -98
- Johann.
Nja, till den här helgen är allt så spikat nu. Dessutom tänkte jag dra till Kullen nästa helg.

En annan fråga i skuggan av Johanns minst sagt imponerande uppvisning:
Vad tror ni att man kan få en 328 med std.-däck att göra BTG på? Är det någon med likvärdig bil som försökt?
Målet är sub 10 min. (Jag tar självfallet inte tid själv. Däremot berättar min kompis Hr. Video Kamera, mest i förbigående, att han suttit i smyg och klockat utan min vetskap)

Mvh / Micke R
Är också intresserad av att veta vad en "bra" varvtid för en standard 328 på Nordschleife är. På den här sajten kan man läsa om varvtider på Hockenheim för olika bilar men jag har aldrig sett något liknande för Nürburgring.

Länk

Har du kört med din 328 på Nordschleife förut, Micke? Sub 10 min låter som en ganska svår tid att komma ner till. Fast det är klart, man kan ju öva lite innan på datorn =)

Jens
Mi
542
Micke R
328i -98
- MrMarsupilami.
Ja, jag har kört med den förut. Då gick BTG på 11 blankt. Då var det std.-däck (+ att det var säkert 30 grader varmt den gången=däcken överhettade innan Hatzenbach först varvet) och orig.chassie.
Nu är det gula Koni på, däcken är dock de samma.

Men den stora skillnaden tror jag blir min, Föhoppningsvis ökade kunskap om Ringen. Jag har hårdpluggat spåret! (GPL + Video och CircuitGuide)

Mvh / Micke R
Låter som att du förberett dig ordentligt, ska bli intressant att höra hur det går. Lycka till!

Får man fråga vad du gav för dina Koni-dämpare + montering och justering?

Vet du om det finns ngt annat spel än GPL där man kan åka på ringen?

Jens
Mi
542
Micke R
328i -98
Jepp, vi får se hur det går. Man skall väl inte förvänta sig stordåd, det blir städad körning.

Jag gav nästan (8 mån. sedan) 9500:- för dem och hade hjälp av en kompis att montera dit dem. Bak gick fort men, fram tog nog dryga timmen/sida.

Jag känner inte till något annat spel med Nordslingan som bana. Men det borde ju komma ett snart tycker man? Med moderna bilar (inte för att Lotusen eller Ferrisen är tråkiga men ändå) och med dagens sträckning av banan?
Jag har i och för hört sig att spel säljs mest till PS2 och X-Box eller lik. Utvecklandet av PC-spel skulle därför minskats - men jag vet inte om det stämmer?

Mvh / Micke R
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Micke: Man tjänar mer pengar på Xbox / PS2 spel men tror att simulatorer alltid kommer vara störst till pcn.
Förstår varför man tjänar mer pengar på spel till konsoler än till PC. En PC kan ju ha så olika konfigurationer på grafikkort, moderkort, operativsystem, prestanda m m som man måste ta hänsyn till. Har man däremot en bra PC så är den ju överlägsen alla konsoler vad gäller grafik och ljud.

Jens
Tjäna pengar?
Jag vet Gustav, det blev visst lite off-topic här...

Jens
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Undrar om GIS killarna skulle vara lika sturska om dom fick köra på ringen samtidigt som johann...

/Kristian

------------------------------
Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
johann: Kul film! Själv tycker jag att det ser ut att gå ordentligt fort på vissa sträckor.! Tråkigt att se en del förare (både i bilar och på motorcyklar) som verkar vara ute och söndagsåker, men det kanske bara såg ut så i jämförelse med M3'an... ;)

roadZter
Johann: Mitt modem gillar inte stora filmer. :-(
Får be en snäll kompis att ladda hem den, för den lär ju vara sevärd.

MrMarsupilami: Givetvis finns det en sida med tider för Ringen. www.nordschleife.no

/Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.