|
|
|
|---|---|
| Ja behöver hjälp för jag vet inte hur ja tar bort den runda bmw logon i motorhuven.. ska lacka om huven! Sen har jag ett extra par kablar som kommer fram mot blinkersarna fram utan att vara inkopplade.. har sån kontakt som resten av ljusen.. vad är dom till för? MvH Anders | |
|
Tjena. Emblemet sitter fast med två "stift" som går ner i huven, ta en skruvmejsel med en trasa mellan den o lacken o bänd föriktigt tills den lossnar. Jag gjorde så på min e36:a när jag bytte o jag antar att det sitter likadant på din bil, risken med denna metod är väl att man kan råka skada lacken kring märket, men eftersom du ändå skulle lacka om den så gör det nog inget. Mvh Jens |
|
|
Är det inte enklare att knacka, trycka, på de två stiften från insidan till att börja med så att märket lättar lite från plåten? Det brukar i regel vara möjligt. Sedan får man tag med fingrarna och kan lirka lite. |
|
Tigerr |
Jag hoppas att du inte ska ta bort märket för alltid? Jag tror nog inte att det finns nått fulare än en ren BMW! =/ På tal om märken.. Vems BMW 540 i Malmö är det som har X5 4.5i emblem på båda framskärmarna och ett runt, svart emblem på bakluckan där det står 540 istället för BMW? Rättså hyffsad bil, förutom mojset på bakluckan! :) Tigerr |
| trycka upp emblemet från baksidan är inte lätt på e34 då huven har dubbelplåt i området. Ett nytt emblem kostar 170:- och gör sig väldigt bra till en nylackad huv;-) Köp ett nytt så behöver du inte vara så noga då du tar bort det gamla. Kablarna, kan dom vara för elektrisk inställbarljusbild? Det är ju standard på dom större modellerna, men kanske inte på 520. | |
| Är inte kablarna till de eluppvärmda spolvätske-utblåsen? | |
| Då minns jag säkert fel. Jag hade för mig att även E34.an hade hål i den undre plåten vid läget för stiften som så många andra har. Men det var några år sedan jag bytte emblem på min... | |
| Nej jag ska inte ta bort märket för gott och kablarna är inte till spolarmunstyckena och inte till inställbar ljusbild (upp/ner).. dom har ja redan koll på det är ytterligare 2 till *skumt* Lyckades få bort Märket och ska införskaffa ett nyss sedan ena piggen vägrade släppa taget :) | |
|
Kanske till blinkers i kofångaren PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.