|
|
|
|---|---|
|
Hej, har skaffat en BMW 320I, det är en 87:a--- var kan man fixa chip till den. Någon som vet om det ligger en 2 liters 6:a i den?? | |
|
Tjena. Tveksamt om det går att chippa en 320 före -88, men du kan ju kolla med tex Motornord el. Aros auto, tror det finns länkar dit på denna sida. Och ja, det är en två liters rak sexa i en 320i. Mvh Jens |
|
| Är det verkligen en 2liters i en 87...?? | |
| ok...men är det inte standard på en motor med elektronisk insprutning?? | |
| så, nu har jag kollat, man kan chip trimma enda sen 86 så jag kan trimma min men vet du var man kan fixa ett chip?? | |
bulldog11 |
Länk Där hittar Du bra och billigt chip. |
|
går inte att chipstrimma L-jetronic (halvelektronisk), bara motronic... men, du kan "mappa" den, å d e betydligt dyrare=) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
Placeboboy -> nästan alla troligen alla E30 320i har 2 liters sexa. Det kan hända att det fanns nått konstigt undantag i början av 80 talet som hade 1.8 litern *mycket osäker* kanske nån annan vet? E21`an däremot hade ju både 2 liters fyran(M10) och (M20)sexan. mvh ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
|
Alla E30 320i har Sex cylindrar. Såvida inte någon på eget bevåg stoppat i en 4-cyl. det vil säga :) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
nofx16 Visst, nog vet jag oxå att E30 320i har en två liters sexa, (M20) på både 125 hk och 129 hk... men fan... Jag har läst någonstans i nån tidning att det fanns nån E30 320i med mindre motor än 2 liter... Men kanske inte... Dock har jag lärt mig att man aldrig ska säga aldrig när det gäller BMW-modeller/motorer mvh ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.